Till slut så kom de <3 <3

Efter nästan en hel veckas väntan och vakande, så kom äntligen Novas och Julles kattungar ut. När hon väl satte igång med riktiga värkar gick det fort, även om hon jobbade på länge innan hon började få krystvärkar.
 
Den lilla hona som jag planerat att spara ur den här kullen får jag däremot vänta på. Det blev två helt underbara små killar som är pappa upp i dagen <3 <3 Men ingen tjej så långt ökat kan se! Som tur är så är Julle bara chippad nu (kemiskt kastrerad) vilket innebär att jag faktiskt har chansen att göra om parningen nästa år. Normalt upprepar jag aldrig en parning, men det känns som om jag vill göra ett undantag denna gången, eftersom jag drömt om den där lilla tjejen ända sedan Julle kom hit för snart 2,5 år sedan.
 
Hur som helst, de två prinsarna vägde 109 och 110 gram och hade ökat i vikt redan i eftermiddag. Mjölkbaren är överfull och jag är rädd att Nova riskerar mjölkstockning. Namntemat ser ut att bli efter Pinocchio :) Disneyfilmen är ju gjord efter den italienska sagan som skrevs redan på 1880-talet, så det kändes lite skoj när det blev två grabbar. Pinocchio och Gepetto kommer de att heta i stamtavlorna <3 <3 Vem som blir vem vet vi först när de blivit lite större, och den första killen valts ut av sin nya matte, husse och lillhusse. 
 
Båda kattungarna har redan tilltänkta familjer som väntar och längtar efter dem <3 <3
 
Knyckte dem några sekunder från Nova då hon åt så jag fick ett par bilder på dem:
 
Killen vi nu kallar ettan:
 
Killen vi nu kallar tvåan:
 
Måste lägga in en lite bild på deras namn-förebilder också :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Vilket bra namntema...även om Mickes förslag var super det oxå :-) Tack för att jag fick komma och titta på de två underbara prinsarna <3 <3 <3

2015-03-20 @ 20:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0