Ev. en till kull på gång <3

Nu när Nova har ungefär 4 veckor kvar av sin dräktighet, så har även Minessa (S*Lince´s Genova) kommit i löp, så just nu är hon nere i Stockholm och dejtar stiliga Prohor (S*Kitezj-Grad Prohor af Alabor). Då jag själv har så mycket kring mig just nu så har mina underbara fodervärdar satt sig i bilen och kört de 70 milen från Umeå till Stockholm för att hon skulle få paras. Förlåt alla andra uppfödare i landet för att jag knyckt de allra bästa fodervärdarna man kan ha i Ewa/Arne och Annika/Bernt (som har Kia S*Lince´s Arancia).... jag är hemskt ledsen att jag är så egoistisk ;-) Nä, det är jag egentligen inte men jag är så otroligt glad över att jag hittat de allra bästa <3
 
Hur som helst, Minessa har varit hos Prohor sedan i torsdags kväll och det har bevittnats flera riktiga parningar så nu håller vi tummarna för kattungar kring den 19-20 april. Kullen kommer att växa upp hos Ewa och Arne i Umeå, och stamtavlan hittar ni här. En riktigt spännande kombination av både linjer och typ :) Tack till Lotta och Galina som tipsade om denna hanen, och tack till Jenny med familj som lånat ut honom åt oss!!! När jag ändå håller på vill jag såklart sända tusen tack-kramar till Ewa och Arne och även Katarina Sjöberg vill jag sända en kram till som varit värdinna och låtit Ewa och Arne bo hos er dagarna i Stockholm. Ha ha, börjar snart kännas som ett tal på Oscarsgalan det här eller nåt...men jag är bara så jätteglad över alla härliga vänner jag har!
 
Här kommer några bilder på kärleksparet som jag fick idag av Katarina :)
 
Snyggingen Prohor 
 
Minessa passar på att leka lite mellan akterna
 
.... och så bildbevis på att tycke uppstått mellan dem <3 Blyga var de då inte i alla fall....
   

Kommentarer
Postat av: Annika

Åh vad vi håller tummarna för Minessa och Prohor nu!! Blir nästan lite avundsjuk!!

2015-02-15 @ 18:49:28
URL: http://bekiles-sibiriska-katter.webnode.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0