Cuneo behöver ett nytt hem!

Stora stiliga Cuneo ur Stadskullen behöver ett nytt hem. Han är född i oktober 2013, och är alltså drygt 1 år gammal, och han bor i närheten av Örnsköldsvik. Tyvärr kommer han inte så bra överens med familjens små barn, och hans lekar är lite väl våldsamma vilket gör att barnen blir rädda och inte längre vågar leka med honom, och det gör att familjen känner att det ohållbart och inte rätt mot någon part att ha honom kvar.
 
Därför känner vi att det vore jättebra om han kan få komma till ett hem utan små barn, och gärna till någon som är van vid katter. Finns det en möjlighet att vara ute är det också jättebra eftersom han, liksom de flesta Sibiriska katter, är en väldigt aktiv kisse. Endera så att man bor lantligt och han kan få gå fritt under ordnade förhållanden, eller om man har möjlighet till rastgård eller promenader i koppel. Jag ser inte andra djur som något hinder, men man bör känna att man har tid att ägna åt honom.
 
Cuneo är kastrerad sedan han var ca 6 månader gammal, och hans stamtavla finns här Bilder på hur han såg ut som kattunge finns på min hemsida www.lince.se under Kattungar/planer och Stadskullen.
 
Känner du att rätt hem åt honom kanske finns hos dig, hör av er till mig via mail: kicki (at) lince.se så förmedlar jag kontakten med ägaren, så får ni veta lite mer! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0