Så kom Cecinas och Julle kattungar idag =)

Snacka om intensiv helg, då först Moira födde sina kattungar i fredags en dag över tiden, och så idag på "rätt" dag kom Cecinas kull. Tack och lov var det "bara" 6 stycken, för så tjock som hon var fanns risken för en riktigt stor kull. Men alla sex hade jättebra födelsevikter och det förklarar säkert saken ;-)
 
Tror det är 2 svartmönstrade och 2 blåmönstrade hanar, och en svartmönstrad och en blåmönstrad hona! Men helt säker är jag inte ännu, men vi var i alla fall två som kollade och var överens! Marie skulle komma och hjälpa mig att dubbelkolla könen i Moiras kull så jag hade sett rätt där (det hade jag), och råkade bli fast i denna förlossningen och Cecina verkade nöjd, så hon stannade hela tiden. Tack Marie för stöd och sällskap <3
 
Här är första bilderna på småttingarna <3
 

Kommentarer
Postat av: Maria Eriksson

Ojoj! Ännu fler sötnosar! Så fina!

/Maria och Theo

2013-10-27 @ 20:31:41
Postat av: Marie

Tack för smygtitten på Morias fina småtussar. Och tack till Cecina som lät "moster" stanna och hålla tassen <3 Alla 6 är så fina, stora och kraftiga. Så det blir roligt att följa halvsyskonen åt Utehas små nu i 11 veckor framöver <3

Kurr
Marie

2013-10-27 @ 20:49:12
URL: http://blogg.sessans.com/
Postat av: Krusmons husse

Vilka söta!

2013-10-29 @ 23:55:49
URL: http://krusmons.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0