Dags för dejt, och sååå nära en BIS!!!

Nu var det länge sedan jag skrev igen! En ursäkt är väl att jag varit en vecka i Peking (bilder finns på fb för de som är med och intresserade) och så har jag jobbat mycket!
 
Men nu har det i alla fall hänt lite saker =) I helgen var vi på utställning i Bollnäs och det var bara Julle som fick följa med. Det var hans sista utställning som junior, och det gick så otroligt bra! På lördagen fick han jättebra bedömning och EX1 och han valdes ut att gå vidare inför nomineringen. När han var där så jamade han några gånger på sitt speciella "hesa" sätt som han gör när han bara vill prata och säga hej, och domaren uppfattade det tyvärr som att han fräste åt honom. Lilla missförstådda  gubben ville ju bara säga hej och var väl lite osäker <3 Så domaren höll upp honom och sa att så där fick man inte låta i panelen, och så gick han till en (jättefin) skogis och sa att eftersom han var tyst så fick han komma till panelen! Nu kanske han inte hade gått vidare ändå, men det känns som att han inte ens hade en chans eftersom domaren redan bestämt sig för att han fräste.
 
På söndagen hade han en svensk domare, och fick även då en jättefin bedömning och denna gången höll det hela vägen till panelen. Julle blev EX1 och NOM och i panelen fick han sina 2 allra första röster :-) Då vår domare inte ännu fick rösta i panelen eftersom han är relativt ny, så var det bara 4 domares röster som räknades och det var 5 katter med i panel. En fin skogis fick de 2 andra rösterna, och därför fick lotten avgöra vem som blev BIS. Tyvärr föll den inte på Julle, men så nära, så nära, att plocka hem vår allra första BIS. Har i och för sig vunnit BIS kull, men aldrig i individuell tävlan. Jag är så stolt över vår vackra goa prins <3
 
Nästa utställning vi ska vara med på går han som vuxen mot mycket äldre hanar, så då är konkurrensen tyvärr mycket hårdare, och i jämförelse kommer då Julle att behöva utvecklas en hel del till eftersom han är så ung.
 
Hade tyvärr inte sinnesnärvaro att ta fram kameran, så jag har inte några bilder från helgen ännu.
 
När vi kom hem i går eftermiddag så får jag direkt höra av Lasse att Nova "låtit illa" hela dagen. M.a.o har lilla fröken kommit i löp och i kväll åkte vi till fästmannen Gino (GIC S*Lince´s Giorno) på dejt. Vet ännu inte hur det går, för jag stannade bara en liten stund då jag lämnade henne men Lotta har lovat att rapportera ;-) Men det kändes som att de kan komma överens, för Nova var inte särskilt stressad och Gino uppvaktade fint som den gentleman han är <3
 
Gino och Nova bekantar sig <3

Kommentarer
Postat av: Lotta Liljeström

Ja det var verkligen nära för Julle i helgen! Nästa gång så tar han Bissen!
Här har det varit love in the air idag <3 Jag har sett flera parningar mellan Gino o Nova så nu håller vi tummarna för småmissar i slutet av juli!
Kram

2013-05-28 @ 18:21:11
URL: http://atollsibir.com
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Jag vill absolut inte försvara lördagens domare men när jag var i Oslo med Sakhi valde domaren att ta upp en katt i panel, trots att katten kissade rakt ner på golvet när ägaren höll i katten. :(

Så att inte ta upp katter som är oroliga i panel tycker jag är bra, synd bara att domaren inte känner Julle så som ni gör. Kul att han kom i panel nästa dag och snart så börjar han plocka BIS efter BIS, så stilig som han är! ♥ *kram*

2013-05-28 @ 19:02:08
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Kicki

Håller med dig Gunilla, och jag har själv valt att inte gå vidare med Moira flera gånger, då jag vet hur stressad hon blev på utställning!

Men som sagt, domaren trodde han var arg och sur trots att han bara jamade, men det är ju inte lätt att veta när man inte känner katten ;-)

Ha ha, BIS lär nog dröja tills han är mer utvecklad nu när han ska tävla mot de stora pojkarna! Kram

2013-05-28 @ 19:15:02
URL: http://lince.se
Postat av: Ingrid Näsholm

GRAYYIS till framgången och spännande väntan på Novas kattungar! <3
Kurrr från Ingrid.

2013-05-28 @ 22:24:52
Postat av: Ingrid Näsholm

GRAYYIS betyder GRATTIS :-)

2013-05-28 @ 22:26:04
Postat av: Marie

Klart det blir BIS snart för fina Julle-brun-björn!! Du får förklara före nästa gång att när han hälsar blir det en hes väsning och att vara hes borde väl vara något som är bra när man har en avelshane ;)

Grattis till framgångarna och fler lär det bli!

Håller såklart tummar och tår att Nova och Gino lyckas också <3
Kramis

2013-05-31 @ 23:53:04
URL: http://blogg.sessans.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0