Utställning i Uppsala!

Förra helgen på söndagen var vi på kattutställning i Uppsala. Marie och Lotta var där även på lördagen, men då vi hade bröllopsdag på lördagen (14-år) så ägnade jag lördagen åt maken i stället med en lugn dag i Uppsala och restaurangbesök på kvällen <3
 
Barnen var hemma med mormor och farmor/farfar och passade Cecina och de små medan vi fick en liten mini-semester!
 
Nova fick sitt andra certifikat mot Internationell Champion och är därför stoppad i Sverige och måste utomlands för att försöka ta titeln! Juliy som hade premiär var så duktig och fick EX1 i konkurrens och en superfin bedöming. Ingenting klagade domaren på och precis allting var utmärkt!! Men han gick inte vidare (en Birma blev NOM) utan fick nöja sig med en jättebra bedömning. Han var jätteduktig och snäll, men lite "mammig" och ville gärna vara nära mig <3 Men för att vara första gången gick det superbra, och jag hoppas han kommer att vänja sig och tycka att det är helt okej och slappna av mer =)
 
På hotellrummet tyckte han däremot att det var fantastiskt roligt. Både matte och husse i ett litet rum nästan för sig själv! Även om Nova var med så var det ändå väldigt mycket tid för lek och gos och det gillar Julle ;-)
 
Så klart glömde jag kameran hemma, men så klart hade fantastiska Marie kameran med och jag har fått tillstånd att "knycka" några bilder som hon tagit. Tack snälla <3
 
Nova i buren
Lottas snygga Gino (S*GIC Lince´s Giorno från Moiras första kull) som kommer att få flirta med Nova i vår om allting går som vi tänkt oss och hoppas!!!
Julle i buren
och under bedömningen
Maries vackra Uteha som kommer från samma uppfödare i Ryssland som Juliy <3
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Varsågod, jag har svårt att låta kameran ligga på utställningar även fast jag brukar tänka före att jag inte ska fota hela tiden ;)

Det var toppenkul att du kunde komma på söndagen, och det var en trevlig utställningshelg nu längtar jag tills nästa utställning... men det blir långväntat ;)

Kram

2013-01-11 @ 22:30:50
URL: http://blogg.sessans.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0