Thyson har kommit till stan <3

I går åkte jag ner till Stockholm och hämtade hem min och Maries nya avelshane S*Zimas Thyson! Jag startade före klockan 6 på morgonen och var hemma strax före åtta på kvällen. Men jag åkte tåg så det gick jättesmidigt och bra. Eva som är Thysons uppfödare kom in till stan och mötte upp med Thyson, och så satt vi ett par timmar och fikade och pratade innan tåget hem skulle gå. Thyson låg och sov helt avslappnat i buren hela tiden och sa inte ett ljud.
 
På tåget hem fick han sitta i mitt knä långa stunder, och trots att tåget var fullbokat och det var massor med ljud och rörselser som var ovana för honom, så lade han sig bara tillrätta, mjölktrampade och spann i mitt knä <3 Han är en helt underbar "liten" kille!! Tack snälla Eva för att vi fick äran att köpa honom!
 
När vi kom hem så fick han installera sig i vårt sovrum, och han gick nyfiket runt med hög svans och kollade var han kommit. Sen gick  han på lådan, och så började han leka. Efter ett tag kom han på att han var hungrig så då gick han till matskålen och åt.Verkligen en trygg och kavat kille. När vi sen skulle se på TV så fick tjejerna vara ute på altanen medan Thyson var med oss i TV-rummet, och det var jätteskoj att få full uppmärksamhet av hela familjen tyckte han. Han har totalt charmat både Lasse och barnen, och det blir INTE lätt att släppa ifrån sig den här guldklimpen hem till fodervärdarna till veckan!!
 
Men det är ju tur att jag vet att han får världens bästa hem hemma hos Malin och Sven-Olov och deras andra kissar. Det blir samma foderfamilj som även Ianko/Simson har och bättre hem till en katt kan man inte hitta!! Anledningen att han får mellanlanda här några dagar är att Simson opererade sin andra höft i tisdags, och han behöver ha lugn och ro några dagar till innan den busiga lillbrorsan flyttar in!
 
Här är några bilder på sötnosen som redan väger drygt 2 kilo vid 13 veckor!
 
Marie var ju så klart tvungen att komma hit och gosa lite med killen <3

Kommentarer
Postat av: Lena

Ja det är bara att gratulera till er fina avelshane..
Han är helt underbar.
Lycka till med honom och framtidsplanerna.

Kramar från Lena och sibbarna i Kåge

2012-09-22 @ 16:59:55
URL: http://www.miramilaia.se
Postat av: Julia

Så fin han är eran "lilla" kille :)
Ska bli så spännande och se hur han utvecklas och följa hans avelsplaner :D

Kram från oss

2012-09-22 @ 18:07:16
URL: http://minasibiriskakatter.devote.se
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Grattis till er fina nya avelshane. Ser väldigt fin ut och jag tycker det blir kul att följa honom. Kommer han ställas ut på några utställningar? *kram*

2012-09-23 @ 17:36:14
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Kicki

Tack snälla! Han är helt underbar och det blir inte lätt att släppa honom ifrån oss i morgon, trots att han bara bott här ett par dagar <3 Men han får ju värdens bästa hem!!! Gunilla, jag kan mycket väl tänka mig att han kommer att ställas ut, eftersom fodervärdarna gillar utställningar :-) De kommer till Umeå, men Thyson är inte med den gången!

2012-09-23 @ 17:40:05
URL: http://lince.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0