Moiras nya hem!

Med väldigt blandade känslor fattade jag i somras det svåra beslutet att omplacera min vackra älskade Moira!

 

Moira har egentligen alltid velat vara ensamkatt, och det visade hon ganska tidigt genom att vara sur och tvär mot de andra katterna. Tyvärr fattade inte jag det utan kämpade på år efter år, bara för att hon är min hjärtekatt, och provade bl.a. att omplacera Nessa i hopp om att det skulle funka bättre mellan katterna hemma. Men till slut när Moira nästan var 5 år insåg även jag att varken Moira eller de andra katterna mådde bra av att bo under samma tak, och efter mycket vånda och sömnlösa nätter beslutade jag att jag måste lägga mina känslor åt sidan, och att hon skulle må bättre av att få flytta.

 

Tack vare att en av mina bästa kompisar längtade efter katt igen blev beslutet mindre jobbigt, eftersom Moira då fick chansen att flytta hem till dem. Hon visade redan första dygnet att hon stortrivdes och katterna hemma blev också mer tillfreds, så jag vet inom mig att beslutet var rätt även om det var fruktansvärt svårt. Tack snälla Birgitta och Li för att Moira får ett så bra hem hos er <3 där jag vet att jag får fortsätta träffa henne ofta!

 

I dag har jag varit och hälsat på och det är ungefär en månad sedan hon flyttade, och det värmer verkligen att se hur hon blommat ut och hur bra hon mår. Första  gången jag var dit så kom hon genast fram och hälsade och gosade med gammelmatte, men när det var dags att åka gick hon direkt under soffan och visade att hon inte ville följa med mig hem.

 

Här är bilder från i somras i stugan när Moiras nya familj kom och hämtade henne!

 

Moira undrar nog om de inte kan åka på direkten =)


Lillmatte Li strålar som solen!! "Åh, hon älskar mig" brukar Li säga när Moira kommer och stryker sig mot henne <3

 

Så här glad är Li över att Moira ska flytta hem till dem

och ännu gladare...

och allra gladast ;-D

Moira idag då jag var och hälade på dem! Välmående, fullpälsad och trygg 

Moira med nya matte Birgitta

Eftersom Moira är en sån fantastisk mamma och lämnar så jättefina avkommor, så kommer hon om allting går som planerat att få en sista kull nästa sommar innan hon övergår till sin nya matte på "riktigt". Men nu ska hon få bo in sig ordentligt och bara mysa med sin nya familj där hon slipper umgås med andra katter och bara vara världens gosigaste Moira!  


Kommentarer
Postat av: Katarina

Skönt att det gick så bra med omplaceringen! Känner med dig Kicki och förstår väl hur jobbigt det måste ha varit! Desto roligare är att se att alla trivs och Moira mår bra! :) Det är en mycket lyckad lösning!

Kram
Katarina

PS Vad söt och glad är lilla Li! Underbara bilder!

2012-09-04 @ 15:00:08
URL: http://www.manekineko.se/sibirkoshki/
Postat av: Ingrid Näsholm

Bra och rätt gjort Kicki, fast jag vet att du våndades mycket innan beslutet. Skönt att hon trivs så bra hos den nya familjen.
Kram Ingrid.

2012-09-04 @ 15:19:50
Postat av: Lena

Så glad man blir då det finns nya härliga hem..
Moira ser ut att trivas jättebra och vara älskad!

Jag har ju våndats två gånger och haft sån ångest över mina två omplaceringar.. Två så älskade katter men tack och lov är de lika älskade av sina nya familjer..
Så visst måste man se till kattens bästa även om det gör ont i våra hjärtan..

Lycka till med Moiras nästa kull!
Kramar från Lena och sibbarna i Kåge

2012-09-04 @ 15:25:55
URL: http://www.miramilaia.se
Postat av: Margita

Känner så med dig i detta beslut. Har omplacerat en katt en gång av samma anledning och det gjorde så ont i hjärtat men jag hade tur och hittade en otroligt bra familj där det klickade direkt mellan de och katten. Och nu ser jag precis som du att katten har blommat ut på det nya stället. Så ibland måste vi rannsaka våra hjärtan och försöka se till kattens bästa. Det är ändå viktigast att de mår bra. Skönt att du kan hälsa på när du vill, det kan jag också göra.

2012-09-04 @ 16:18:16
URL: http://sengas.bloggplatsen.se
Postat av: Marie

Härligt att få ansikten till Morias nya familj. Och jag är så glad att världens finaste Moira är sitt vanliga gosiga jag igen, och äntligen trivs med tillvaron. Vet hur matte Kicki har vänt in och ut på sig själv för att få det att gå bra med Moira hemma. Men ibland går det inte hur gärna man än vill.

Kram
Marie

Ps. UNDERBARA bilder på en sån glad Li <3 som jag hört så mycket om ;)

2012-09-04 @ 19:06:52
URL: http://blogg.sessans.com/
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Det är alltid ett mycket tungt och tufft beslut att ta. Man vill inte ge upp för tidigt, innan man har provat allt och mer därtill, men sen när det funkar så bra så undrar man (i alla fall gjorde jag det med Jivara) varför man inte gjort det tidigare.

Stor kram! ♥

2012-09-04 @ 21:54:23
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Gurli

Det är så roligt att höra att Moira mår bra. Vad annat kan hon göra när hon får vara prinsessa hos Birgitta och jättefina Li! Kram

2012-09-06 @ 14:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0