Emil 10 år och två nya familjemedlemmar!

I går fyllde vår minsting Emil 10 år! Vi hade släktkalas i stugan och som tur var höll sig regnet borta så vi kunde både sitta ute och fika och även grilla hamburgare på kvällen! En jättetrevlig dag, och jag tror nog att dagens höjdpunkt var när Emil förstod att presenten från oss i familjen var att han skulle få köpa en hamster! Något han längtat efter och velat ha i minst 4 år nu.  

Vi åkte in till Härnösand på morgonen (även Maya fick välja sig en hamster, då hon inte hade fått sin födelsedagspresent ännu, och valde samma present som Emil i stället för den present som var tänkt) och barnen föll pladask för två små safirblå dvärghamster-honor som var väldigt lika varandra och systrar ur samma kull. I går fick de ta det lugnt i buren men idag har de varit ute lite och fått bekanta sig med barnen. Så klart är det stenhårda regler nu att inte ta ut hamstrarna, eller ens öppna burarna så länge dörren till rummen är öppna, utan se till att det är stängt och katt-fritt först! Väldigt söta är de och otroligt sociala och nyfikna verkar de vara båda två.

Efter lunch kom gästerna och det blev kalasande ända till strax före kl 21 på kvällen!

Min fina födelsedagskille (dock något långhårig för dagen)
 

Maya


"Gubbarnas" fikabord =D


Fler fikagäster


Emil skär upp tårtan


Sofia, min brorsdotter Emily och hennes sambo Andreas


Andreas gosar med Nova, Andreas och Emily var kattvakt 3 veckor i våras och Nova blev favoriten!  


Så de nya små tillskotten i familjen - detta är Emil och Saphira 


Maya håller i sin lilla Tessie! Söta, eller hur?






Kommentarer
Postat av: Gurli

Tack för en jättefin födelsedagsfest i stugan. Jag får väl lära mig acceptera "råttorna". Jag höll ju i allafall i en av dem!

Kram

2012-07-16 @ 11:01:53
Postat av: Marie

Underbara bilder. Och jag måste säga långt hår eller ej så är Emil en mycket stilig kille :) Och jag tycker att han passar i sitt långa hår.



Grattis till de nya otroligt söta familjemedlemarna hoppas det går bra med allergin och missarna.



Kram

Marie

2012-07-16 @ 21:40:29
URL: http://www.sessans.com
Postat av: Lena

Oh vilka söta hamstrar! Och vilken söt födelsedagskille.. Väldigt lik sin fina mamma fast det kanske inte HAN vill höra =)..



Ha en underbar sommar önskar Lena och sibbarna i Kåge

2012-07-21 @ 09:24:09
URL: http://www.miramilaia.se
Postat av: Ingrid Näsholm

Grattis till Emil. Håller med om att små-djuren var söta.

Mvh Ingrid.

2012-07-25 @ 22:43:09
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com/
Postat av: Marinettes

Åh, vilka lyckliga "ungar" och lika söta som dom små hamstertjejerna!

2012-07-30 @ 15:32:55
URL: http://marinettes.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0