Vaccination och Nova fortsättning...

Idag fick kattungarna sin första vaccinering. De blir ju redan 8 veckor i morgon och tiden rusar iväg! Första bilturen blev det också och det gick bara bra, och det är ju skönt att Nessa alltid varit helt oberörd av bilåkning för då smittar lugnet av sig på bebisarna också.

Ingen av dem sa ett endaste litet pip då de fick sprutan, och de var jätteduktiga! Giacinto och Giglio ville helst stanna kvar i buren men när jag lyfte ut dem var det inga som helst problem med dem heller. Papa och Siringa var först ut för att utforska den nya världen (läs rummet) som de kommit till.

Här hemma går det bättre och bättre för Nova. Cecina och hon är numera väldigt nyfikna på varandra, och fräsen blir mer sällsynta och de smyger som katten kring het gröt runt varandra i stället. Moira håller sig fortfarande undan, och tycker Nova är en läskig prick. Dessutom har Nova ockuperat mattes knä vilket inte är populärt, och därför surar Moira och vill inte ligga i knäet som hon brukar. Inte ens när Nova är i sovrummet med dörren stängd. Hela kvällen har Nova gått fritt i huset, under övervakning förstås, och sedan somnade hon tryggt i soffan i TV-rummet. Så det går framåt sakta men säkert =)

Fick några nya bilder från i söndags då vi kom hem som Marie tagit, som var här och spanade in nytillskottet och även Cooper som hon länge planerat "kattnappning" på. Men det misslyckades hon med, då Eva Berglind var snabbare på plats efter att fodervärden Robert måste ha haft bly i gasfoten!

Maya snusar in lukten av Nova - som Maya längtat!


Fina guldpojken Cooper


Jag tackar tydligen min lyckliga stjärna för min nya stjärna ;-D


Vipp-terroristen! Bet sönder 3 vippor det första dygnet innan jag insåg vad snabb hon var!


Snyggingen Cooper igen


Hur cool är inte jag då?

Kommentarer
Postat av: Marie

Vackra Nova och stiliga Cooper, det var så roligt att jag hann träffa Cooper också <3 Nova kanske jag kommer att träffa lite titt som tätt ändå ;)



Bilderna ger inte Nova och Cooper rättvisa, de är ljuvliga båda två. <3 Tyvärr gick mitt "kattnappningsförsök" i stöpet, Eva och fodervärdarna satte stopp för mina planer fniss



Kram

2012-01-11 @ 09:26:53
URL: http://blogg.sessans.com/
Postat av: Ingrid N.Ingrid N.

Härliga småkatter. Jag hann ju också tjuvtitta lite på Cooper i bilen. Då Eva skulle besöka Po. Skönt att katterna börjar vänja sig vid varandra. Hoppas att Moira också smälter tillslut.

Kurrr Ingrid.

2012-01-11 @ 18:02:18
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Så många fina kort och vilken härlig upplevelse du o Eva har haft!



Ja, det är inte helt lätt att fota svarta katter men Linda (Valentine) visade mig en svart katt, fotad mot svart bakgrund som blev sååå snyggt! :)



Hon ser helt ljuvlig ut unga fröken Nova, ser fram emot att få se henne - kanske redan i april, i Umeå? ;) kram

2012-01-11 @ 18:16:11
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Therese

Nova är ju otroligt söt!! Och hon är grym på den sista bilden :)



Och "guldpojken", oj, oj, vilken snygging :)

2012-01-11 @ 19:17:25
URL: http://www.fernlunda.blogspot.com
Postat av: Matilda - SE*Utgårdkattens

Grattis till lill-tösen!



Helt underbar är hon!!



Kram

2012-01-17 @ 11:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0