CFA utställning i Stockholm

I går fick jag en ny rolig upplevelse! Wendy från USA som jag hämtade Ianko hos, var här och ställde ut sin snygga hane Charmer i helgen, och hon var även här och hälsade på torsdag-fredag! Jättetrevligt att träffa henne igen, och vi åkte och besökte både Ianko (Simson) och Marie, Nessa och Liris och så gjorde vi ett snabbstopp hos Pär och Boris i Valbo också.

I går var jag, Maya och Nova med i Solna på utställningen, och Nova fick prova utställning för första gången i sitt liv. Hon är så klart inte registrerad i CFA, men fick ändå ställas ut för att få träning. Hon skötte sig jättebra, även om hon tyckte det var lite läskigt. Men denna form av utställning gjorde att hon fick ordentlig träning, för en utställlning i CFA blir som flera utställningar på en och samma dag. Varje domare har sin egen show, och dömer alla katter och har sin egen final och väljer Best In Show. Sen upprepas detta hos varje domare =) Alla raser går mot varandra och hanar och honar tävlar också och jagar samma poäng. Så det var mycket annorlunda mot för vad jag är van, men jättekoj! Raserna som var med var också väldigt olika fördelade mot för vad det brukar vara här, och jag fick se raser jag inte ens sett förr, men däremot var det inte en enda NFO eller Bengal med, och bara 3 sibbar och 3 MCO katter där. Många Perser och många korthårsraser var det däremot representerade!

De flesta katterna var från andra länder, och det var nog gräddan av CFA katter i världen som fanns där, för detta var slutstriden av att komma med i deras topprankning för året, då tiden går ut sista april, så de som har chans att plocka fler poäng innan tiden går ut reser långväga för att kanske kunna konkurrera om de åtråvärda topp 25 i världen! CFA är världens största organisation av raskatter.

Hur som helst, Nova var superduktig och skötte sig jättefint hos sina 5 domare! Hon fick dessutom komma till final i 3 ringar av 5, så vi är otroligt stolta över våra underbara sotnos. Både över vad snäll och trevlig hon var, och över att hon fick så fina resultat i sån hård konkurrens!

Här kommer några bilder. Hade själv ingen kamera med mig, men dels fotade Marie Charmer här hemma, och så hade Maya med sig sin kamera!

Här är snygga Charmer, som just nu ligger på plats 22 i CFA toppen, vuxna okastrerade katter, och om han lyckas hålla platsen inom 25 blir han världens första sibbe att ha gått så långt! Foton lånat av Marie som vanligt ;-)






Här är Nova i Mayas famn, tryggt och mysigt hos lillmatte


Nova hos domaren Darell Newkirk som var en av domarna som tog henne till final. Alla domare under dagen kom från USA! Darell fyllde dessutom år dagen till ära
  





Charmer fixas till innan en av sina bedömningar. Han fick också 3 finalplatser under dagen!
 

Här är jag och Wendy =) Jättenöjda med dagen!


Nu är vi hemma och en erfarenhet rikare! Thank You Wendy for all help, and a great day!! Hope to see you soon again, and good luck with Charmer and the rest of the show!

Nova somnade gott när vi kom hem kan jag säga ;-)

Kommentarer
Postat av: Ingrid Näsholm

Vad spännande. Önskar att jag varit där och kunnat hålla tummarna. Nu har du ju extra kattsand och kattmat också. Kul.

Ingrid.

2012-04-08 @ 22:15:49
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0