Sibbeutställning Sundsvall 2011-09-03

Så var det då äntligen dags för denna stora händelse i Sibir-världen som vi jobbat inför i över två år!! Så skoj att det faktiskt blev av och hittills verkar det som att de som var med tyckte det var en lyckad utställning =)

Jag hade anmält både Moira och Cecina, och fodervärden AnnBritt hade även anmält Björn (Ryzhko). Moira fixade bedömningen jättebra, tog sitt 5:e CAGCIB och var inte alls så missnöjd som hon brukar vara på utställning, och Cecina var också jätteduktig även om hon när det drog ut för mycket på tiden surade ihop, och fick gå tillbaka till buren som 2:a av 4 katter i hennes grupp och klass. Väl tillbaka i buren förstod vi varför, då hon kastade sig i lådan för att göra "nummer 2". Inte lätt att vara kisse och inte kunna säga att man är nödig ;-)

Björn ställdes för allra första gången och var cool som vanligt! Han fick sitt CAP cert och kommer säkert att ställas ut fler gånger!

Här är några bilder som Marie tagit. Eftersom jag inte hade kameran med mig har jag inte en enda egen bild, men Marie är så snäll och låter mig låna hennes! Tack!!

Här är vackra Gino (Lince´s Giorno) ur Moiras första kull: 
  

Susanne och Laxforsens Dasher under bedömning




Jag, Maya och Moira väntar på vår tur:


Raymond gav Moira en fantastisk bedömning <3


Moira inte allt för glad, men sköter sig jättefint ändå


Matte lyssnar på vad domaren säger


Nu "bara" 3 cert kvar till Grand!


Cecina hos domaren Aliosha Romero


Cecina fick också en jättefin bedömning, och kom 2:a av 4 tjejer i samma klass.  


Vackra Lince´s Liris i sin fina rosa/grå bur <3 


Maya fick bära fram Björn till domaren =)



Kommentarer
Postat av: Ingrid N.

Ja Kicki. Många minnen kommer att sitta kvar efter denna STORA Sibbeutställning. Roligt att Moira såg så avslappnad ut och fick så bra bedömning. För mig var det viktigt att Po nu blev avelsgodkänd.och kul att Bia fick så bra omdömmen.

Hälsningar Ingrid.

2011-09-07 @ 11:05:16
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com
Postat av: Marie

Fina kommentarer till bilderna. Själv har jag fortfarande inte hunnit lägga ut alla bilder själv eller skrivit kommentarer. :S Men tiden räcker inte till..



Det var en toppenutställning, och katterna skötte sig bra :D



Kram

2011-09-07 @ 14:22:13
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Susanne

Måste bara säga GRATTIS till Björns cert!!!!! :-D

2011-09-10 @ 21:21:22
URL: http://laxforsens.mine.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0