För ett år sedan....

Satt och läste igenom gamla inlägg och kollade bland annat för exakt ett år sedan då Moira fyllde 3 år. Blir alldeles varm i hjärtat nu när jag ser hur bra hon mår idag, och hur hon och Cecina trivs ihop. När jag läser och minns hur det var för ett år sedan, när hon vantrivdes och höll sig i vårt sovrum när Nessa hade kattungarna, så känner jag än en gång vad rätt beslutet var att Nessa fick flytta till Marie, där hon i sin tur blommat ut!!!

Så här såg det ut ni i kväll i TV-rummet <3


Just nu när jag skriver så ligger hon i mitt knä och spinner högt, och det är så underbart att hon trivs och att Cecina och hon kommer så bra överens!

Kommentarer
Postat av: Ingrid N.Ingrid N.

Tänk vad vi är beroende av våra katter för att själva må bra. När katterna är i balans så mår även vi bra. Hoppas att sämjan skall fortsätta även när det blir småkatter igen.

Kurrr Ingrid.

2011-11-11 @ 22:25:06
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Ibland är det väldigt jobbiga beslut vi tvingas ta, förstår att det ska ha varit väldigt svårt att omplacera en älskad katt. Desto skönare när du nu ser hur bra hon mår! :) kram

2011-11-12 @ 19:11:31
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Glömde skriva att Marussia har inte gått upp så mkt, tror det är 2 max 3 ungar. Har börjat väga varje dag (från dag 59) o nu tror jag hon har gått upp runt 700 g. kram

2011-11-12 @ 19:13:02
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Marie

Åh nej det var inte roligt för ett år sedan. Även om vi fick hem Nessa!!! till oss, så kändes er sorg och förvivlan så hemsk! Men då stämningen mellan katterna var så spänd att man kände den på direkten så fort man kom in till er. Och båda katterna visade tydliga tecken på att situationen var ohållbar. Gjorde du det vilken bra matte som helst gör, sätter sina egna känslor åt sidan och gör det bästa för katterna.



Nu mår våra drottningar tusen gånger bättre, och båda strålar men på var sitt håll :)



Kram

2011-11-13 @ 21:19:05
URL: http://blogg.sessans.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0