Lite tjock trots allt =)

Jag tycker inte Moira ser särskilt dräktig ut, men jag tog ett par foton på henne i helgen då det var två veckor kvar till beräknad födsel, och ser idag då jag tömde kameran att hon ändå har lite mage =)

Inte fullt ett kilo i viktuppgång ännu, men ändå en liten kula! Jag tror att jag inte tycker hon är så tjock för att jag jämför med "ballongen" Nessa som hade fem stora kattungar inklämda i sin lilla kropp <3 Moira är ju större i grunden, och sen är ju kattungarna färre så det är inte så konstigt ;-)

Om en vecka är hon på dag 63 eller 64 beroende på när de parade sig första gången, så snart är det dags att börja hålla lite mer koll på damens beteende. Förra kullen föddes natten mellan dag 63-64 så man vet ju aldrig. Bolådan är i alla fall bäddad och klar, även om hon sist valde att föda med mig i sängen. Hon är där och bäddar och nosar ganska ofta så vi får se var hon väljer att föda denna gången. Spännande är det i alla fall, men samtidigt lite nervöst som vanligt!!

Charmören Björn har hunnit haft en flirt med Isa hos Laxforsen´s och om drygt en vecka bör vi kunna se om det är några tecken på dräktighet där. Ingen parning noterades, men de var tillsammans många dagar och över löpet så vi hoppas och håller tummarna för smått även i norr. Just nu är han på kärlekssemester hos Petra, Nikopeja´s och vi väntar spänt på att det ska uppstå tycke mellan dem. Än så länge är hon väldigt misstänksam mot den unge mannen, men det är bara ett dygn sedan han åkte dit!!

Här är bilderna på Moira som jag tagit, visst har hon lite kula i alla fall ?



Kommentarer
Postat av: Marie

Lite rund är hon nog allt lillgummsan. Inte klokt att det snart är dags! Vart har tiden tagit vägen!? Ser fram emot att komma och gosa med det små när dem vuxit på sig lite. :) Jag lovar att det inte kommer att bli lika täta besök som när Nessas bebisar kom ;)



Har vilat nästan hela dagen, så nu orkar jag sitta och surfa en stund (tror jag).

Ha en trevlig helg!

Kramis

2011-02-04 @ 19:21:25
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Marie

Jo just det, glömde fråga om Susanne sett några tecken än. Håller tummarna att dom lyckades. Väntar med spänning på fortlöpande rapporteringar om killens framgångar :)



Kramis

2011-02-04 @ 19:22:26
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Jomen, visst har hon en liten mage! :) Marussia (ett tag kvar) har gått upp knappt 1,1 kg. Hoppas att förlossningen kommer gå bra för Moira. kram

2011-02-07 @ 23:24:27
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0