4 dygn, idag tjejerna!

Eftersom jag trodde att det var 5 killar i kullen först så får jag väl fokusera på töserna nu! Först vill jag berätta att de mår hur bra som helst alla fem, och de äter och växer för varje minut! De hade i morse ökat födelsevikten med ungefär 50%! 

För att förklara situationen vill jag klargöra att de flesta i kullen redan är bokade, men eftersom det är ett par av dem som ska gå i avel så vill man utvärdera kattungen först så att den är det man är ute efter i sin uppfödning! Detta innebär inte att det är något fel på kattungen, om man skulle backa utan att katten helt enkelt inte passar in i just "min" avelsplan!  Jag och en uppfödarkompis utvärderar just nu de två tjejerna som inte är vita för att se vilken av dem som passar in i våra drömmar, och det finns en chans att den som "bara" blir tvåa kan bli tillgänglig så småningom. Men allt detta kommer att klarna allt eftersom de växer och de börjar visa sina personligheter, och om kullen är jämn utseendemässigt, vilket denna verkar vara så brukar det sluta att man väljer att gå efter sitt härta <3 Men oftast visar sig inte detta förrän de är runt en månad gamla!

I dagsläget så är det vita kattungarna redan bokade till sällskap, och lilla Po är reserverad av en kanonbra uppfödare!! Jag tror detta är det svåraste med att hålla på med kattavel, att hitta rätt hem till rätt katt. Men jag tror på att gå på magkänslan, och i min förra kull kunde jag inte ha lyckats bättre!! Tack alla ni som är ägare av mina små dygnskatter!!! Hade ni inte varit just ni, hade separationen från dem varit mycket jobbigare!

Här är i alla fall kullens flickor, 4 dygn gamla!

Cecina:
 

Liris:


Olona:

Kommentarer
Postat av: Gurli

Dom är helt underbara alla 5! Jag förstår verkligen att det är svårt att välja för avel. Det bara snurrar runt i huvudet på mig när du försöker förklara vad man skall titta efter. Att dom utvecklas till friska och harmoniska familjemedlemmar är ju det viktigaste.



Kram och kurr från mig och Lotus

2010-09-30 @ 09:36:37
Postat av: Marie

ÅH va ljuvliga småtjejer, mitt hjärta klappar såklart extra mycket för en liten vit sessa :D



Kram

Marie

2010-09-30 @ 11:06:07
URL: http://www.hoya-marie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0