Första vaccinationen

I dag har vi varit till veterinären och kattungarna har fått sin första vaccinering! Först ut ur buren var Notte med sina syskon i tät följd efter - lite roligt för veterinären sa att det oftast brukar ta en liten stund innan kattungar brukar våga sig ut ur buren, men tydligen inte då det gäller detta kavata gäng ;-) 

Det gick jättebra för alla fyra, men ett litet pip blev det för ett par av dem då han stack, men absolut inga problem och så fort de blev nedsläppta på golvet igen var det full fart att utforska det nya stället.

Han lyssnade även på deras hjärtan och alla fyras små hjärtan pickade på så fint så ;-D

När vi kommit hem blev Moira som vanligt orolig över att någon blivit kvar, så hon gick omkring och jamade och sökte runt dörren och buren en lång stund innan hon kunde slappna av! Kattungarna däremot somnade ganska direkt och var väldigt trötta efter sin utflykt.

En korg full med utmattade katter:
 
zzzzzz


Notte och Mattina för en gång skull stilla nog att fotografera: 



Kommentarer
Postat av: Linda Öhlin

Giorno, Giorno... varför Giorno är du inte en flicka så du kunde fått flytta hem till mig. Jag tror jag dööööör så läcker han är!!Pusse nusse pojken, han har stulit mitt hjärta!!

2010-06-09 @ 21:36:54
URL: http://www.smokymountain.se
Postat av: Kicki

Linda! Synd att han är släkt med Kita - annars hade du kunnat fria till honom och fått jackpot i silver ;-D//Kicki

2010-06-10 @ 08:34:33
URL: http://lince.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0