Nessa <3 Torres

ÄNTLIGEN har Nessa börjat löpa efter nästan 3 månader utan p-piller!! I måndags märkte jag tecken och i går hämtade vi hem hennes fästman Torres. Tanken var att jag skulle släppa ihop dem i morse, men Torres var inte alls sugen att vara instängd över natten, så kl 3 inatt släppte jag ut honom (de andra katterna var med Lasse och Emil i sommarstugan så det var bara Nessa hemma). De nosade försiktigt på varandra och sedan började Torres sjunga och uppvakta resten av natten. I morse särade jag på dem några timmar igen så de skulle få vila lite. När jag släppte ihop dem igen så tog det bara 10 minuter innan vi fick bevittna den första fullbordade parningen.

Nu har de säkert parat sig 6-7 gånger och de verkar så kära i varandra. Det är nog första gången jag själv fått uppleva att två katter som precis träffats verkligen blivit förälskade, och inte bara drivs av lust och instinkt! Men det är ju inte så konstigt, med tanke på hur kär jag blev i Torres första gången jag träffade honom. Maya undrade igår varför jag inte berättat tidigare vilken underbar myspropp han är!    

Nu hoppas vi på små kattungar i huset igen slutet av september!!!  

Nessa nosar försiktigt på Torres:


Åsså en parningsbild som bevis ;-)
 

Mer om parningen, stamtavlor etc. finns att läsa om på hemsidan
 

Kommentarer
Postat av: Marinettes

Vilka turturduvor! Det blir nog vackra bebisar i september. Lycka till!

Postat av: Gunilla

Vad fina dom är, hoppas det har tagit så du/ni får kull snart igen. :)

2010-07-23 @ 10:55:44
URL: http://deltassibiriskakatter.blogg.se/
Postat av: Gurli

Jag håller tummarna. Hoppas det blir fina friska småkissar:)

2010-07-24 @ 14:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0