Tomt och tyst på lördagskvällen!

När man är van vid att det är full rulle och att allt går i 190 så blir det väldigt tyst i huset när det inte är så! Po, Liris, Nessa och Olona har flyttat till sina nya familjer idag, och Emil och Maya sover hos kompisar så det är bara jag, Lasse, Moira, Cecina och Isonzo hemma! 

Flyttarna gick bra och jag har redan börjat få lite små rapporter från de nya hemmen, och det verkar gå bra! Som de flesta av er säkert redan vet så har jag fattat det fruktansvärt svåra beslutet att skilja Moira och Nessa åt, eftersom de sedan nästan ett år tillbaka inte alls fungerar tillsammans. Så från och med idag bor Nessa tillsammans med sin dotter Liris på foder. Klart att det gör ont att hon inte bor här, men jag måste tänka på katternas bästa och då ingen av dem trivs tillsammans är det grymt att tvinga dem att bo under samma tak!

Liris, Nessa och Olona kommer ni att kunna följa på dessa bloggar: Nessa/Liris och Olona 

Här är Isonzo och Liris sista kvällen tillsammans:
 

Po med sina nya småmattar Nora och Thilde:
 

Isonzo och Nessa får godis av Liris/Nessas lillhusse Noel



Liris och Nessa med hela sin nya familj Christer, Marie, Leo och Noel:


Liris och Nessa i buren på väg till sitt nya hem:


Olona med sin nya matte Therese och husse Niklas:


Så var det bara Cecina och Isonzo kvar:


....och snart är det bara jag, av hela min stora familj tänker Cecina:

Kommentarer
Postat av: Therese och Niklas

Olona verkar trivas i sitt nya hem. Hon har gått en inspektionsrunda, hoppat jämfota nerför trappan, sovit på husses mage och hon spinner HELA tiden. Och matte och husses kommer inte få något gjort alls, vi förstår nu hur nyblivna föräldrar måste ha det :)

2010-12-18 @ 19:09:33
URL: http://fernlunda.blogspot.com
Postat av: Marie

Åh jag förstår att det är så tomt för er!! Och det känns konstigt att mitt i er sorg över att förlora Nessa. Så är det här en av de bästa dagarna i vårat liv ♥♥♥



Vi kommer att göra vårt allra bästa för att Nessa ska trivas som en liten princessa här hemma. Liris har redan tagit oss och huset med storm. Första timman lekte hon och var överallt. Sen blev hon trött och ovan som jag är förstod jag inte varför hon följde efter mig från rum till rum och jamade och pep. Men så gick det upp ett ljus även för mig ;) så jag ropade på henne och satte mig i soffan. Hon kom flygande som en kanonkula upp i min famn, kurrade så hon nästan överröstade tv:n. Gick runt ett varv, vart ska jag ligga, på mattes axel eller på magen. Så valde hon till slut armen, och där satt jag. Fick ropa så jag blev servad av övriga familjen med kamera, fjärrkontroller och annat. För kliva upp och störa sessan gick ju såklart inte ;) ♥♥



Sen flyttade jag över henne till Leos famn och glädjen i hans ögon gör mig fortfarande tårögd. "Mamma hon vill ligga och sova i min famn, vår fina Liris"



Nu ligger sessorna i tv-rummet nere och myser, Liris har diat lite. Och båda ser ut att må gott.



Jättefina bilder på alla kattungarnas nya familjer ♥♥ Vi kommer att sakna allihopa, skickar en extra puss på magen till lilla Olona. Vi hoppas se gänget på utställningar framöver och uppdateringar här i bloggen.



Kram från oss alla

2010-12-18 @ 19:40:34
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingrid Näsholm

Jag har besökt min Po i sitt nya hem hos fam. Vinderå och han myser och mår bra och ser ut som att han bott där länge.

Ingrid.

2010-12-18 @ 21:39:16
URL: http://isrosen.se
Postat av: Lena

Ja hu så tyst det blir då alla småttingar flyttar.

Och då t om Nessa åker kan jag tänka mig

att det känns extra tomt.



Gläds åt att de har fina hem och Liris har ju sån tur att få ha mamma med sig. Vilken lycka det måste vara för er och dem. Hoppas att det går bra för

henne och alla kattungarna hos de nya familjerna.



Önskar er en riktigt skön 4:e advent..



Kram Lena och sibbarna från S*Mira Milaia

2010-12-18 @ 22:34:46
URL: http://miramilaia.bloggplatsen.se/
Postat av: Marinettes

"Flyttardagen", hua så tomt det blir. Vilken tur lilla Liris har som fick flytta med sin mamma.

Kram på er och trevlig fortsättning på helgen.

Postat av: Anna-Lena

Oj vad det måste kännas tomt när Nessa flyttar, får tårar i ögonen när jag tänker på det. Men tur att hon och Liris får vara tillsammans hos en underbar familj <3

Är säker på att alla kattungarna kommer att få det superbra i sina nya hem!

Ser ju bara på vår Sera vilket otroligt tryggt och bra hem hon kommer ifrån. Ikväll har hela familjen varit hos goda vänner och ätit middag och Sera älskar när hon först får åka bil och sedan utforska nya ställen för att sedan ta en tur med bilen igen och komma hem och rusa ur buren för att busa lös ordentligt ;-)

Bra psyken och vackra är är Lince´s kissar <3

Kram till er alla från Sera med familj i Fagervik

2010-12-19 @ 00:45:41
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Vad jobbigt att måste separera tjejerna åt men vilken tur att du hittade ett så bra hem åt Nessa. Tur ni har kvar Cecina. kram

2010-12-19 @ 12:13:23
URL: http://deltassibiriskakatter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0