Små, små framsteg

Jag önskar jag visste vad som rör sig i Moiras huvud. Hon som är världens goaste och mysigaste katt och en riktig knäkatt och älskar att mysa och kurra med oss! Men av någon anledning tycker att hon Cecina är sååå läskig! Hon var ju jättego mot kattungarna då hon var i förlöp, men sedan löpet passerat är det som om det aldrig hänt. Nu är det snart en vecka sedan Isonzo flyttade, och det bara blev Moira och Cecina kvar här hemma och stämningen mellan dem är fortfarande riktigt spänd!

Oftast då Moira går förbi Cecina så blänger hon åt henne och fräser, morrar och ibland åker Cecina på en rak höger. Cecina har börjat morra tillbaka lite ibland, för hon inser att "tanten" inte är riktigt att lita på, men för det mesta skuttar Cecina bara glatt vidare och leker med oss människor i stället.

Moira kommer fortfarande ofta och kurrar och mjölktrampar på mig, och hon är väldigt kontaktsökande och jag försöker ge henne massor med uppmärksamhet. Men det är inte lätt, för så fort Cecina närmar sig springer Moira därifrån med ett missbelåtet muttrande.

Det sker ändå små, små framsteg tycker jag. De kan till exempel äta blötmat från samma fat nu, i alla fall en liten stund då de är riktigt hungriga, tills Moira inser att även Cecina också äter där för då fräser hon till och går därifrån.    

Men idag hittade jag dem i alla fall sovande på samma fönsterbräda, så när de är trötta kan de tydligen slappna av i varandras närhet. Alltid något ;-) Det har som sagt bara gått en vecka sedan de blev ensamma, så det är bara att vänta ut dem och hoppas att det ger sig till slut!

Tänk om det alltid kunde vara så här avslappnat mellan dem?



Kommentarer
Postat av: Ingrid Näsholm

Håller tummarna för att det skall växa fram en vännskap mellan katterna.

Hälsningar Ingrid.

2010-12-27 @ 19:34:26
URL: http://isrosen.se
Postat av: Marie

Ja du.. hoppas nu att det där är början på en fin och långvarig vänskap flickorna emellan. Ser ut jättemysigt ut. Trist att det inte blivit någon större skillnad nu när de övriga katterna flyttat, men här hemma är det skillnad.



Nessa är busig, ja nästan (och de vet ni ju, vill inte säga lite) busigare än Liris. Varje natt härjar tjejerna på, stackars granen ser misshandlad ut på mornarna. Och inatt var jag upp 2 ggr för att kolla vad de gjorde, då ser man hur Nessa flyger ner till stillaliggande och ser sådär lagomt sömnig ut! Precis som jag inte hört att de 8 tassarna som racat runt ovanför mitt huvud (jag och sambon ligger på bottenvåningen, under tv-rummet som tydligen är roligast att leka i nattetid)!! Haha inatt har matte förberett en mot-attack ;) Liris sov hos Leo häromnatten och då var det lugnt och skönt, så Liris kommer att få sova där inatt med. Så snart de sätter igång och busar, lär väl bli runt 23-tiden som vanligt :s



Annars är de hur gosiga som helst. Tack för dessa supermysiga sessor!



Kramis

2010-12-27 @ 22:17:14
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Lotta

Visst blir man varm i hjärtat när man ser att katterna ligger tillsammans. Moira kanske reagerar som en del mammor när man behåller en kattunge. Cassis fräste så fort Alice eller Georgia närmade sig henne tills dom var ca 5-6 mån...då insåg hon att dom aldrig skulle flytta hemifrån och efter det är trion oskiljaktiga och ligger jämt tillsammans.

2010-12-28 @ 09:34:16
URL: http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0