11 veckors busungar!!

Ofattbart är det, men om en vecka vid den här tiden så har kattungarna börjat flytta hemifrån! Aldrig har väl 11 veckor gått så här snabbt den här årstiden!!

Att det busas behöver jag väl inte nämna, men det gosas också en hel del. Moira har av förklarliga skäl inte haft så mycket tid och intresse av dem de senaste dagarna, så Nessa har fått ha sina bebisar ifred! Om man nu kan kalla dessa gängliga huliganer för bebisar längre förstås?? Helt underbara är de i alla fall <3 och jag kommer att sakna de 4 som ska flytta för sina egna härliga personligheter!!

Moira och Björn då? Nej, ingenting nytt utan de verkar just nu mest bara vara goda vänner och intresset och försöken verkar ha stannat av så vi får sikta på nästa löp i stället och hoppas att övningen från denna gången har gett en viss färdighet =)

Här är ett par bilder från idag. Fler finns på hemsidan

Liris, Po och Cecina i förgrunden


Mysiga Isonzo hos matte


Två söta systrar


Kan man verkligen ligga som ett hjärta <3 ? Sofia lyckades fota denna mysiga bild




  

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vilken julklapp de nya ägarna får :-)

2010-12-12 @ 08:33:34
URL: http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se/
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Så fina bilder och sista bilden är ju helt underbar! Förstår att alla mattar/hussar väntar otåligt nu medan ni i familjen säkert vill dra ut på den sista veckan som det bara går. :) kram

2010-12-12 @ 13:01:43
URL: http://deltassibiriskakatter.blogg.se/
Postat av: Ingrid Näsholm

Ja nu är det strax flyttdags för dom fina kattungarna. Snart blir jag stolt ägare till Po som skall bo hos fodervärd. I januari kopmmer han och kullsyskon att visas på kattutställningen på Södra Berget.

Ingrid.

2010-12-12 @ 18:36:00
URL: http://isrosen.se
Postat av: Anna-Lena

Oj oj oj vilka sötnosar <3

En vecka kvar, jag vet hur otåliga alla som väntar på att få hämta sin kattunge är ;-)

Ska bli kul att se dem på utställning i januari!

Sera och jag kommer också :-)



Kram på er allesammans /Anna-Lena

2010-12-12 @ 19:14:08
Postat av: Marie



Jo denna julen blir något utöver det vanliga för oss :) Vilken julklapp, Leo som längtat och hoppats på katt i många år (tyvärr då förgäves pga pappas allergi) säger att hans julklapp i år blir att vi äntligen får katt, han behöver inte få några av jultomten :o Även Noel (lillebror) längtar och har döpt ett gosedjur till Liris, och grät häromdagen när vi fick storfrämmande i form av ovanstående kattfamilj som när de sedan skulle åka hem gjorde att tårarna kom på lillen.. "Jag kommer att sakna dem.." sa han gång på gång..



*Vi är så glada och stolta att vi fått förtroendet av världens bästa Kicki och hennes underbara familj ♥ * Nu är snart vår längtan över.. Liris är mycket efterlängtad, 13 långa år utan katt har gjort att vi kommer att skämma bort vår lilla sessa riktigt rejält när hon väl gör sin ankomst i familjen. När vi sedan fick frågan om vi även kunde tänka oss att ta hand om hennes fantastiska mamma, Nessa (på foder) så var inte valet svårt! Vår förhoppning är att Nessa, "vår" vackra snöprincessa ska trivas, frodas och må bra här tillsammans med sin dotter i många många år framöver. Drömmen om min vita sessa blev sann och dubbelt upp, kan inte med ord beskriva hur glad och tacksam jag och resten av familjen är för att fått denna chans att utöka vår familj med den del som saknats oss så länge. Vår dröm blir sann. Och vi tackar från djupet av våra hjärtan att vi får äran att ta hand om våra två vita sessor och för all hjälp, stöd och massvis av tålamod som Kicki med familj haft med mig/oss och alla mina frågor (och nojor) ;) Du/ni är bäst!!



En låda i köket är iordning med matskålar i olika färger (nuvarande skålarna blir förstås jul-röda) ;) mat i olika former och mycket godis såklart (det är ju ändå snart jul). :) Klösträden har stått framme och monterade sen i oktober och allt annat som behövs och kanske möjligen kommer att behövas är inköpt, så vi känner oss redo :)



Barnens magiska datum denna jul är inte den 24:e utan den 18:e :) Vi pratar bara katt här hemma och längtar i massor, snart är det äntligen dags!♥♥♥♥♥



Kramar i massor från oss

2010-12-12 @ 22:11:42
URL: http://www.fotofyndet.se
Postat av: Gurli

Kicki, jag förstår att du är lycklig över att småkissarna får komma till så fina familjer. När jag läste inlägget från Marie fick jag nästan tårar i ögonen.



Lycka till alla lyckliga blivande kattungeägare från Kickis mamma

2010-12-12 @ 23:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0