Jobbigt att vara dräktig!

Nu närmar sig Moiras förlossning med stormsteg - i dag är hon på dag 63 i dräktigheten och de flesta kattungar föds mellan dag 63-67 men det vanligaste är dag 65. Moiras mamma Gemma födde på dag 64 så det är bara att vänta och se hur länge till vi får vänta.

Moira tycker det är jobbigt nu även fast hon inte gått upp så jättemycket i vikt. Hon har ökat 1250 gram och jag gissar på att det finns 4 bebisar i magen. Hon är väldigt mammig och vill ha mig nära hela tiden, och idag har hon börjat bli rastlös och jamar väldigt mycket, men hon har ännu inte bestämt sig för någon boplats som duger, trots att jag gjort i ordning två fina bolådor åt henne. Nu hoppas jag bara att allting ska gå bra för henne och att födseln inte blir för jobbig!

Här ligger hon på favoritplatsen på handduken i badrummet och pustar


Inte lätt att komma åt och tvätta sig med en tjock mage i vägen

Kommentarer
Postat av: Linda Öhlin

Oj Oj så spännande... =) Lycka till nu med Moiras förlossning och jag väntar med spänning på att få se resultatet.

Nospuss till snygga snygga Moira!

2010-04-09 @ 21:20:48
URL: http://www.smokymountain.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0