Happy Halloween

Halloween är ju trots allt ett nytt påfund här i Sverige och när jag var liten var det bara i USA man hade sett hela spektaklet med pumpor och små spöken som sprang runt och sa "trick or treat". Men som allting annat kommer det även hit, och barnen gillar ju alla högtider så det är väl bara att hänga på =)

I dag har vi varit till pappas grav och tänt ett par ljus och barnen har gjort lite Halloween-pynt med en pumpa och lite spindlar och fladdermöss. Jag tyckte det passar till pappa med tanke på att han älskade USA! Förra året var vi så avancerade att vi köpte en riktigt pumpa och gröpte ur och satte dit med ett ljus i, men det var så kladdigt så i år körde vi en enklare variant.

Mina snälla svärföräldrar hade gjort en jättefin krans som jag hängde upp också, och jag har skickat nedanstående bild på vad fint det blev till mamma som för tillfället är på semester i Venezuela. 

I kväll ska vi till min bror med familj på middag och det ska bli trevligt för det var jättelänge sedan vi var där. Lasse är  i USA fortfarande och kommer hem på tisdag så det blir bara jag, Maya och Emil! 
      
Happy Halloween lilla pappa och morfar från Kicki, Emil och Maya! Vi saknar dig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0