Nu har Minessas och Prohors kattungar kommit =)

I helgen har vi varit på utställning i Umeå, och samtidigt passade min foderkisse Minessa (S*Lince´s Genova) på att få sina kattungar. Tror inte det är sant vilken otrolig tajming det blev. På lördagen efter bedömningarna kommer Arne och säger att det är på gång, och jag hinner precis dit lagom för att Minessa ska föda fram den första kattungen.
 
Hon var så otroligt duktig, och det gick väldigt fort för henne. 7 underbara småttingar blev det, och alla ökar superfint i vikt och hon sköter allting själv. Födelsevikterna var otroligt bra, mellan 84-112 gram vägde det vilket är super med tanke på hur många de är. 
 
Här är stamtavlan på kattungarna
 
Preliminärt är det 4 honor och 3 hanar, och det är 2 brunmönstrade med vita tassar (en hona och en hane), en blåmönstrad hane (kan vara silver) en brunmönstrad hona som är väldigt varm i färgen så hon kan ev. bli golden, en svart solid hona med vita tassar och vit haka, och två svart solida (en av varje kön) som har en liten vit medaljong på brösten.  Eftersom Prohor är silver är det inte omöjligt att någon av de solida kan bli smoke. Men de var så pass små då jag såg dem sist i söndags, så både kön och färg kan tänkas ändras.
 
Tack snälla underbara Ewa och Arne för att ni tar så väl hand om Minessa och de små, och för att jag fick vara med om detta livets mirakel <3
 
Här är några bilder som jag fått:
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ewa Lahti

De är helt underbara alla 7 och Minessa är så duktig på att ta hand om dem :-) <3

2015-04-20 @ 14:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0