Moira och Julle fick 5 underbara kattungar idag =)

I morse klockan 5 fick jag höra att Moria började bli orolig, och strax efter kl 10.00 föddes den första kattungen, och Moira var som alltid jätteduktig. På en halvtimme hade hon fått tre små sötnosar, vilket kändes lite konstigt då hon gått upp så mycket och dessutom var de första två ganska små (80 och 81 gram - trean var större med 100gram) men jag tänkte att hon kanske samlat på sig vätska. Men efter en stund märker jag att hon är orolig och hon vill inte att jag ska lämna henne ensam, så jag misstänker att det kan finnas någon till därinne. Klockan 14, alltså 3,5 timme efter nummer tre föds nummer 4 som är störst med 112 gram, och 1 timme och 20 minuter senare kommer nummer fem, även den 104 gram. När de väl var ute såg jag att hon började slappna av, och när jag åkte hem låg den nya fina familjen tryggt och fint i bolådan <3 Könen vet jag inte ännu, för jag ville inte störa för mycket, men det såg i en första anblick ut att vara mestadels tjejer =) Alla fem är svartmönstrade som pappa Julle, och fyra av dem har dessutom vita tassar <3
Nu i kväll så hade både Mozart och Elba flyttat under dagen då jag agerat barnmorska, och det var så tomt och tyst här hemma. Ända tills vi släppte ut Duna i hela huset själv för att få utforska lite. Hon fick så klart tråkigt när alla kompisarna flyttat, och med bara en kattunge är det lättare att ha koll så hon inte gör sig illa.
 
Oj, vad hon tyckte det var roligt =) Hon var som en kalv på grönbete, eller ett barn på julafton =) Hon har sprungit runt och kollat in varje vrå i hela huset, och när vi såg på Idol så var hon med oss i TV rummet hela tiden <3 Sötare liten tjej har jag nog aldrig träffat på <3 Så jag hoppas hon hittar sin familj snart, och de kommer att få en underbar katt!
Hm, tro om jag ska vara patriotisk och rösta på Kevin Walker undrar Duna? Sundsvallsbo som jag är!  

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria J

Grattis till kullen!

Så fin Duna är!

2013-10-27 @ 17:53:57
Postat av: Marie

Underbara Duna, hon kommer alltid att ha en speciell plats i mitt och familjen hjärtan <3 Vi önskar så att omständigheterna varit annorlunda.

Lycka till "mitt" hjärta. <3
Kram
Marie

2013-10-28 @ 09:09:56
URL: http://blogg.sessans.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0