Det är alltid lika roligt =)

När man håller på att planera för kommande kullar! Trots att det inte var länge sedan två kullar flyttade, känner jag redan att jag ser fram emot sommarens planer! Som det verkar så kommer Moira (GIC S*Nikopejas Moira Kasianovna) och Thyson  (S*Zimas Thyson) att vara först ut! På tisdag ska Thyson testas mot HCM och ta blodprov för Fiv/FeLV och är allt okej så släpper vi Moiras piller direkt!
 
Tror personligen att det kommer att bli supersnygga kattungar efter dessa två, och jag håller så klart tummarna för att de ska fatta tycke för varandra när Moira kommer i löp. Den här kullen kommer att växa upp hos Moiras foderfamilj som består av matte Birgitta och lillmatte Li som är 7 år och de bor bara 5 minuter härifrån, så jag kommer att kunna följa kattungarna på nära håll =D. Här är stamtavlan på den blivande kullen, och färgerna blir troligen "bara" sköldpaddsfärgade honor och svartmönstrade hanar, med eller utan vitt. Bär båda katterna på det solida anlaget kan de bli solida, och om de bär på dilution kan det bli blått/creme men då Moira inte har givit någon av dessa färger tidigare tvivlar jag på detta. Däremot kan det även bli goldenkatter eftersom Moira är golden.
 
Thyson samäger jag tillsammans med Marie (SE*Sessans sibiriska katter) och han finns även tillgänglig för någon fin hona när han blivit testad och klar. Han kommer även att träffa CH S*Lince´s Liris som bor hos Marie. Kontakta mig eller Marie om ni skulle vara intresserade av en parning.
 
Här är några bilder på Thyson som Marie tog när hon hälsade på för ungefär en månad sedan! Han är 9 månader på bilderna!
Jag har tyvärr inte några färska bilder på Moira men här kommer ett axplock sedan tidigare <3
 
Här med sin fodermatte Birgitta
Här med söta superglada Lillmatte Li som verkar lycklig över att få ta hem Moira <3
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Lycka till med planerna! <3
Krammfrån oss alla!

2013-04-05 @ 22:27:36
URL: http://www.manekineko.se
Postat av: Susanne

Spännande planer med både Moira och Liris! :-D

2013-04-06 @ 09:45:32
URL: http://www.laxforsens.se/
Postat av: Ingrid Näsholm

Lycka till med planerna.
Hälsningar Ingrid.

2013-04-07 @ 16:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0