Stora vida världen!

I eftermiddag har kattungarna fått lämna det trygga sovrummet, och flyttat ner till matrummet i stället. Det är dags för dem att vänja sig vid lite mer liv och rörelse, så de har fyttat ner till kattungehagen nu. Än så länge bor de kvar i bolådan och där får de vara till de själva kan kravla sig ur den, och sist har jag för mig att de första klev över kanten vid dryga 3 veckors ålder. Men det är bra att de får vänja sig vid den nya mijön först, eller rättare sagt att mamma Cecina får vänja sig vid att hennes barn är nere i stället för i vårt sovrum på övervåningen!
 
Detta är första kullen sedan vi renoverade vardagsrummet/matrummet och möblerade om! Därför har vi fått använda burspråket till hage i stället och jag tycker själv det blev ett jättebra utrymme för småttingarna!
 
Här kommer en liten film på 5 nyvakna bebisar och en kattmamma också <3 Kolla in "tjockrumpan" Caselle som försöker komma upp från ryggläge...lilla sötnosen då <3 Inte lätt att vara lite baktung!  

Kommentarer
Postat av: Lena

Helt underbart söta.. med och utan tjockrumpa!!

Kramis Lena och sibbarna i Kåge

2012-11-30 @ 18:58:42
URL: http://www.miramilaia.se
Postat av: Susanne

Men hjälp, hur lyckas du komma i tid till jobbet, när du har flyttat dem till ert matrum??

2012-11-30 @ 20:08:08
URL: http://www.laxforsens.se/
Postat av: Ingrid Näsholm

Sötnosarna har det bra i hagen. Kul att följa dom framöver.
Kurrr Ingrid,

2012-11-30 @ 22:12:52
Postat av: Margita

men åh, de är ju så söta så jag dånar!!! Blir kattungesjuk också....jag länkar mina läsare hit så får de också njuta av de små <3

2012-12-01 @ 10:41:19
URL: http://sengas.bloggplatsen.se
Postat av: Anna-Maria J

Härliga och ursöta!

2012-12-02 @ 11:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0