Björn på besök, och Cecina II

I natt har vi haft storfrämmande av vår fina foderkatt Björn, som är pappa till Mytolgikullen. Han är så otroligt go och mysig och det var meningen att han skulle vara hela tiden i Mayas rum, men då det visade att han, Moira och Cecina bara var väldigt nyfikna på varandra genom buren då han kom fick de träffas, och hör och häpna, det  var det inte ett morr eller fräs, utan de bara nosade nyfiket på varandra, kindgosade och lekte sedan och åt ihop!!

Vilka härliga katter man har <3 Han fick ändå sova i Mayas rum, men i morse så ville tjejerna in dit och så fort de möttes så blev de jätteglada och började nosa och gosa med varandra! Nu har vi skjutsat honom på dejt med Petra, och håller tummarna så de blir blå för att det ska lyckas denna gången!

Här är några nya bilder på killen:






Sen måste jag berätta om en liten rolig händelse som hände häromdagen. Maya hade en av sina nya klasskompisar här, och när hennes mamma kom och hämtade henne så sa jag bara hej då vid dörren, och sen gick jag till köket för att fixa mat. När Lasse kommer hem en halvtimme senare frågar han varför Cecina är ute på gatan! Jag blir så klart jätterädd men han sa att han fångat henne, och så släppte han in henne såg jag i ögonvrån.

Han sa att hon var jättesur över att behöva gå in så han ville ha kattgodis för att muta henne med. Då tog han en godisgrej och skramlade med för då kommer hon alltid, och det gjorde hon nu också..... nerför trappan!! Så hör jag Lasse utbrista "det är ju två Cecinor här!!! " Han har alltså tagit in en helt främmade blå katt, som är jättelik Cecina i första anblicken, som vi aldrig tidigare sett. Snacka om att vi blev paff, och jag tog snabbt och stängde in Cecina i TV-rummet och så fick han tag på den andra blå och tog ut henne igen.

Man kan ju förstå varför "Cecina" var så sur över att komma in? En vilt främmande karl som tar tag i henne och släpper in henne i ett främmande hus fullt med lukter av andra katter!! Moira låg uppe och sov och märkte inte av vad som hände. Ja, ett gott skratt fick jag i alla fall =D och inte visste jag att vi hade en sån fin blå katt i kvarteret! Idag såg vi henne igen, och Lasse tog med kameran och tog ett par bilder på henne. Fin "sibbe" va?




Kommentarer
Postat av: Marinettes

Vilken snygg kille han är Björn, hoppas parningen lyckas denna gång.

Men oj två Cecinor, det hade kunnat bli kalabalik.

Trevlig helg/Kram!

Postat av: Ingrid N.

Björn är VACKER förutom SNÄLL tycker jag. Trevligt att dom kom överens. Jojo två st Cecinor. Undrar hur det gått om ni inte så fort upptäckt misstaget!???

Livet med katt är spännande.

Hälsningar Ingrid.

2011-05-28 @ 19:35:52
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Vilken snygging han har blivit och jag håller verkligen tummarna för att parningen ska ta. Så otroligt snälla katter du har dessutom. Ska snart ta hem Raphael (för besök) och hoppas att det går lika bra, även om jag tvivlar....



Tur att det inte blev något strul mellan katterna, med en helt främmande katt inne i huset. :) kram

2011-05-28 @ 22:35:34
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Marie

Håller tummarna och tår jag med att de lyckas denna gång, blir det tredje gången gillt?! Hoppas hoppas att det blir en fullträff denna gång!!



Björn är underbar, han fångade mitt hjärta när jag träffade honom i vintras. Fantastiskt fin kille med ett helt underbart temperament som han verkar nedärva till sina bebisar. ♥♥♥ Fler såna avelshanar behövs som har hjärtat på rätta stället :D



HAHAHA helt underbart!!! Cecina II är också jättevacker så jag förstår att Lasse tog fel. Och som sagt inte helt konstigt att Cecina II blev sur! Tur att felet upptäcktes innan det blev kalabalik hos era egna kissar. Men vilken rolig historia.. "Hrm nu ser jag dubbelt!" Hahaha



Kramis



2011-05-29 @ 15:00:00
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Therese

Men oj vad lik den missen var Cecina! Och Björn är ju otroligt snygg :)

2011-05-30 @ 11:58:24
URL: http://www.fernlunda.blogspot.com
Postat av: Cam,.

Ha ha ha, så där har jag också gjort en gång när jag hade lämnat Edgar på dagis. Jag tog helt enkelt med en ny Fredman hem. Jag förstod inte alls varför han var så motsträvig, smitit ut på det där viset och gått över stora vägen också..aja baja!!!

2011-06-23 @ 18:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0