En underbar vårdag =)

Idag har det nästan varit sommar ute, och katterna fick vara en lång stund ute i rasthagen. Passade på att filma och fota lite och de verkade tycka det var roligt och spännande. Nu sover de alla så sött, bortsett från Moira som ropar och ropar eftersom hon även idag tror att någon bebis blivit kvarglömd ute!

Tog även tag i det jag tänkt göra länge nu, och byggde på rasthagen lite så att lekstugan (den blå ni ser bakom på filmen) kommer i direkt anslutning till hagen. Har nu tagit bort den lilla kojan som stått ute och flyttat in sandlådan i lekstugan. Nu finns både det gamla klösträdet, en docksäng, mat och vattenskålar och sandlåda där inne för dem. Med fönstret öppet kan de klättra ut och in som de vill via en spaljé som jag ställt upp, och i lekstugan står ett bord under fönstret! Det kommer att bli toppen, och göra rasthagen betydligt mer användbar eftersom jag inte behöver passa för väder och vind varje sekund på samma sätt som tidigare!

Här är filmen från idag. (den är över 5 minuter lång)
  

Här är några stillbilder också:

Musse


Bellona


Caelus


Tuss


Cecina


Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Så fina utebilder! Ser fram emot tills jag kan släppa ut änglarna i kattgården, men ska i alla fall först vacc dom. :) Ja, det brukar ju alltid vara en stor omställning att få komma ut, många nya intryck. kram

2011-04-17 @ 20:12:50
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Lotta

Så då har dina missar också "flyttat in" i lekstugan. Så gjorde ju jag också i höstas när jag (eller rättare sagt min pappa) bygde vår rastgård. Skönt för dem att kunna gå in och ut som de vill efter väder och behag.

Vad fint spottedmönstret syns på dem. Som små leoparder ute i stora vida världen!!



kram och nosgos från brorsan Gino och mig

Postat av: Therese

Vilka modiga kattungar :) Olona har sprungit runt ute hela helgen. Hon upptäckte skogen bakom huset på egen hand och fångade ett par flugor och fjärilar. Hon är väldigt söt när hon kommer springande över gräsmattan med ett löv i munnen... hon ser väldigt stolt ut :)

2011-04-18 @ 09:56:03
URL: http://www.fernlunda.blogspot.com
Postat av: Ingrid N

Härliga tider och härliga kattungar.

Ingrid.

2011-04-18 @ 22:02:38
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com
Postat av: Marie

Så härliga bilder på de prickiga gänget, så fina alla fyra ♥♥♥

Jättefin film också. Jag är imponerad att du är så händig och bygger ut kattgården själv :)

Kram

2011-04-19 @ 14:33:48
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0