Parning uppskjuten!

Saker och ting blir inte alltid som man tänkt! Moiras tilltänkta pojkvän Amadeus är nu kastrerad sedan en dryg vecka tillbaka och jag hoppas att han nu har det supermysigt hemma med sin matte och husse, nu när han slipper tänka på tjejer. Tack Helena för att du försökte i alla fall - det var verkligen synd att en sån snygging inte går vidare men jag förstår er fullt ut!! 

Därför så står nu Moira utan dejt, och eftersom vi inte vill att kattungarna ska krocka med vår semester i vinter så passar det inte med parning nu i höst, så därför har jag tillfälligt låtit henne få p-piller igen så att hon får vara ute i sommarstugan med sina kompisar igen. Hon blev så glad över att få skutta i blåbärsriset igen =)

Däremot så håller jag nu på för fullt med att hitta en ersättare, och jag har kontakt med en hankattsägare som har en riktigt läckerbit som jag haft ögonen på sedan han var kattunge! Men ingenting är klart ännu, så jag håller honom hemlig än så länge! Men i så fall blir inte parningen av förrän tidigast i slutet av november så vi får vänta ännu ett tag på kattungar i huset - men den som väntar på något gott ;-)

I övrigt har vi nu redan avverkat 2 semesterveckor och i dag skiner solen och livet på landet är underbart! I måndags hade vi sibbe-träff här och det var supertrevligt som vanligt, trots att vädrets makter inte ville vara på vår sida. I dag ska vi få gäster som är ute på segelsemester och det ska bli så trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0