Nu ska det bli nya tag....

Jag har ju inte varit alltför duktig på att uppdatera och skriva i den här bloggen .... mest för att det inte har hänt så mycket under den mörka trista vintern, och sedan för att jag varit lat =) Men nu har jag bestämt mig för att skärpa mig. 

Just nu känns allting jätteroligt och spännande... en orsak är såklart att det är vår och just nu skiner solen! Men sedan har jag börjat planera för kattungar och det är verkligen någonting jag ser fram emot! Moira är nu snart 1,5 år gammal och jag tycker att hon en sån underbart gosig katt, så jag är övertygad om att hon kommer att bli en toppenmamma. 

Jag har hittat en superfin kille åt henne som snart kommer att bo i Stockholm, så om allt går som planerat kommer jag att åka ner med Moira till honom någon gång i början av juni. Jag har bokat tid för HCM och Fiv/FeLV test på Moira den 26 maj och kommer att ge henne sista pillret veckan innan, och sedan är det bara att vänta .....



Killen ovan heter Amadeus och är svart spotted - stamtavla och massor av fler bilder finns på hemsidan! www.lince.se Han kommer nog att bli en ganska stor kille då han är klar för han väger runt 5 kilo nu trots att han gått ner sig av fertiliteten. Han har ett härligt uttryck och stora tassar...om någon inte visste att jag älskar stora tassar??.... Hans matte Helena säger att det är en riktig myskille men han är en morsgris och lite blyg mot människor han inte känner, men jag hoppas att han kommer att bli kär i Moira i alla fall - hon får väl ta första steget som är lite tuffare av sig ;-) Jag är övertygad om att det kommer att bli fantastiskt vackra kattungar mellan dessa två <3 <3

Nu är det fredag och i morgon ska vi åka till sommarstugan för första gången i år och titta till den - det ska bli jättemysigt att komma dit igen! Runt den 1/5 brukar de slå på vattnet så sedan kan man vara där på helgerna! Det blir härligt både för oss människor och för katterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0