Lotus söker ett nytt kärleksfullt hem!

Kastratkillen Lotus (CH & PR S*Salikons Abbe af Happy Saints) söker ett nytt hem. Lotus är vår första Sibir och det var ett mirakel när han flyttade in hos oss och det gick bra med min allergi <3 När han var 3,5 år gammal så visade han tydligt att han inte trivdes som innekatt och blev apatisk och slutade äta, så min mamma sa att han kunde få komma och bo hos henne på prov eftersom hon bor själv i ett hus vid skogen där han kunde få vara utekatt och springa och jaga möss flera timmar varje dag (han kommer alltid in och sover på natten). Efter bara ett par dagar blev han en helt ny katt, och vi bestämde snabbt att han skulle få stanna där eftersom han trivdes så bra, och han valde fort min mamma till sin nya familj <3 Vi bor nära och vi har kunnat träffa honom ofta. Lotus är idag 7 år gammal, och nu orkar tyvärr inte mamma bo kvar i sitt hus längre och letar efter en lägenhet, så därför behöver vår fina kille en ny familj!
 
Att låta Lotus bo i en lägenhet som innekatt skulle vara djurplågeri, så därför letar vi nu efter ett nytt kärleksfullt hem hos någon som bor så att det är lämpligt för en katt att gå ute. Lotus är en herre med stor personlighet och man måste förtjäna hans kärlek, men då han accepterat sina människor har man en tillgiven och trogen vän som gärna ligger och gosar i soffan och mjölktrampar. Han är som många andra katter en supermysig kille men på sina egna villkor, och bestämmer själv när det är dags för gos och mys (hm, kanske liiiite bortskämd av sin matte med det också.....;-) )
 
Känner ni att ni är rätt hem åt honom, och att ni kan erbjuda honom det uteliv han förtjänar så hör av er till mig! Endera på telefon 072-357 86 57 eller mail: kicki (at) lince.se och berätta mer om dig/er själva. Det viktigaste för oss är att det är rätt hem åt honom, och att han kan få ett för-alltid-hem denna gången han flyttar! 

Kommentarer
Postat av: Gurli

Det känns svårt att skiljas från Lotus, det är nästan det som känns svårast med att sälja mitt hem sedan mer än 40 år, men jag måste acceptera att jag inte orkar ha huset kvar. Jag hoppas verkligen att det finns någon som kan öppna sitt hem för Lotus. Han är världens mysigaste kissemiss med stor personlighet och charm.

2014-03-12 @ 19:20:07
Postat av: Ingrid Näsholm

Hoppas att ni hittar ett riktigt bra hem till fina Lotus. Det är han värd.
Hälsningar Ingrid.
PS Vi väntar just barnbarn efter honom.

2014-03-12 @ 22:44:30
URL: http://isrosen.se
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Det finns katter och så finns det speciella katter. Lotus tillhör kategori II för mig. En helt underbar katt o jag hoppas det går bra att hitta hans nya hem. Men så fin och charmig som han är det förhoppningsvis inte alltför svårt. ♥

2014-03-14 @ 13:42:37
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0