Smått och gott =)

Först och främst vill jag gratulera vårt härliga lilla "blåbär" Cecina som fyller 2 år idag!! Hipp hurra gumman, tänk att det är hela två år sedan du och resten av flodkullen föddes!! Stort grattis till syskonen också och jag hoppas era familjer bjuder på en massa godsaker. Här har det serverats farvoriten kokt torsk i kväll <3
 
Det är nu drygt 2 veckor sedan Cecina parade sig med snygga Elyot, och jag misstänker att hon kan vara dräktig, för hon sovar för jämnan och hade i går ökat 190 gram från då pojkvännen kom hit, men först om en vecka ungefär kan vi se säkrare tecken på en eventuell dräktighet!
 
Cecina och hennes pojkvän

                                                     
 
Sen har även Simson/Ianko hunnit fylla 1 år <3 I måndags fyllde han, och förra tisdagen genomgick han sin andra höftoperation. Helt otroligt hur snabbt han återhämtat sig, och jag är övertygad om att han snart kommer att vara i skick som ny!! Vännen, som har haft så ont slipper nu smärtan och kommer så fort han återhämtat sig helt från den sista operationen förhoppningsvis få leva ett normallångt kattliv utan smärta och mediciner, och som det verkar kommer han att vara i stort sett lika rörlig som vilken annan katt som helst! Så skönt att allt gått bra, och nu är ägarskapet överfört till Malin och Sven-Olov, och jag känner en stor lättnad över hur bra allt har gått, även om det så klart skär i hjärtat över att en sån underbar katt inte kunde gå vidare i avel!
 
Här är Simson på ett par nya bilder från igår! Snyggingen <3
I går flyttade också goskillen Thyson in hos sina fodervärdar Malin och Sven-Olov. Där bor alltså även Simson och så de norska skogkatterna Gullan, Vilda och Uno. Enligt rapport har allting gått jättebra hittills, och framför allt Uno tycker det är super med en ny liten kompis, Vilda tycker nog fortfarande han är lite läskig, och Simson är lite låg ännu men så är han ju relativt nyopererad också, och ålderdamen Gullan tycks bara gilla läget. Thyson själv är nyfiken och gosig. Här är några bilder från i går kväll när jag var dit med honom.
 
Thyson undrar nog var han kommit
 
Thyson blir betraktad av Uno på lite håll

Hej, bor du också här?

Simson och Thyson, här ser man lite av den rakade höften på Simson. Såret läker jättefint!

Vilda gillade att iaktta på lite avstånd, och Gullan höll sig helt borta

Kommentarer
Postat av: GURLI

Vad fantastiskt av Malin och Sven-Olov att ge denna kärlek och omsorg till Simson. Jag förstår att ni känner er trygga och glada över att de också vill ta emot Thyson. LYCKA TILL och Grattis till Cecina
Kram från mig och Lotus

2012-09-25 @ 22:00:43
Postat av: Ingrid Näsholm

Jättegrattis till Cecina , Po och dom andra flodkissarna.
Önskar Ingrid.

2012-09-25 @ 22:04:39
Postat av: Marie

Grattis underbara flodkullen! Liris har firat rejält med massor av gott idag. Jag hoppas resten av kullen haft en toppenfin dag. <3 Och en extra hälsning till syrran Cecina som jag hoppas inte sovit bort hela födelsedagen ;)

Underbart att Simson redan är mycket bättre. Och jag hoppas att han får ett smärtfritt liv, vilket veterinärerna tror. Att han har det bra i övrigt vet jag redan. Jag har sagt vid något tillfälle att jag skulle vilja vara katt hos Malin och Sven-Olof alt Malins mamma och pappa <3

Vi är så glada att även Thyson fått flyttat in hos Malin och Sven-Olof och så fort lillkillen har funnit sig tillrätta så måste vi få komma och hälsa på honom och resten av era underbara katter. Leo pratar fortfarande skogiskillen Uno som också bor där.

Kurr
Marie & de busiga sjulingarna


2012-09-25 @ 22:53:03
URL: http://blogg.sessans.com/
Postat av: Ingrid Näsholm

Härligt att tolleransen mellan katterna och nya Thyson är bra. Hoppas att allt nu skall fungera framöver så att ni kan få en fungerande avelshane och det goda lynnet tycks han ju ha liksom Simson.
Mvh Ingrid.

2012-09-29 @ 13:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0