Första dygnet hemma för Nova

... har varit ganska lugnt, men hon är nyfiken och gillar inte alls att vara instängd i ett rum, och lämnar vi henne ensam en stund står hon och piper vid dörren. Hon sover helst på huvudkudden och kurrar högt samtidigt som hon gillar att tvätta oss =) Hon får komma med ut med jämna mellanrum så att Moira och Cecina får vänja sig succesivt, och de morrar fortfarande åt henne och tycker hon är läskig. Men idag kokade jag fisk och då åt faktiskt både Nova och Cecina med kanske en meter mellan faten. De var båda på sin vakt, men den goda fisken luktade för gott så båda slickade sina fat rena. Moira gillar inte fisk, så hon höll sig borta.

Här är några bilder från i eftermiddag då hon skuttade runt och var söt i sängen <3








Jag börjar få bekräftat mer och mer att det stämmer att svarta katter är omöjliga att fota, men snart blir det längre dagar och då kan jag träna på att ta lite bilder i dagsljus i stället! Men som Maya sa när hon såg bilderna så är hon ännu mycket finare i verkligheten <3 <3

Kommentarer
Postat av: Caroline

Japp, svarta katter är hopplösa att fota, även jag har problem med det!

Nova är ju hur söt som helst!

Även Giron vill sova på huvudkudden och vill ha sällskap hela tiden.

Ska bli kul att följa Nova här!

Kommer du ställa ut henne oxo?



Caroline

2012-01-10 @ 08:45:44
URL: http://jaheca.se/lurvtussarna
Postat av: Lotta Liljeström

Åhh, hon är underbar Kicki!!!



kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0