Månadens sibbe... igen =)

Tänk vad vi kan vara stolta över våra fina katter Marie och jag ;-D Sällskapet Sibirisk Katt har varje månad en tävling där man kan skicka in bidrag på foton på sina katter och sedan får folk gå in och rösta vilken katt som ska få pryda deras förstasida. Det brukar vara ett 10-tal katter med i omröstningen varje månad, och detta år har vi verkligen haft tur. (eller jag skulle snarare säga att Maries proffsiga fotande är den största orsaken ;-) )

I januari var det Cecina som blev månadens sibbe (då var det faktiskt jag bakom kameran) och i mars var det Liris tur! Nu i september är det tjejernas mamma Nessa som visas upp med denna vackra bild som Marie tog när de var på utflykt i somras!

Är hon inte vacker så säg, vår underbara snödrottning <3


Kommentarer
Postat av: Gurli

Nessa har verkligen blommat ut sedan hon slapp bråket med Moira. Du hade rätt Kicki, man kan inte tvinga en katt att trivas hur mycket man än älskar den. Lotus är ju också bevis på det =) Kram

2011-09-08 @ 12:43:33
Postat av: Charlotte

Vilken otroligt fin bild!

2011-09-09 @ 13:16:05
Postat av: Ingrid N.

Grattis till Pos vackra mamma för månadens katt.

Kurrr Ingrid.

2011-09-10 @ 12:05:06
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com
Postat av: Ingrid N.

Grattis till Pos vackra mamma för månadens katt.

Kurrr Ingrid.

2011-09-10 @ 12:05:41
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com
Postat av: Susanne

VACKRA Nessa! <3 <3

2011-09-10 @ 21:22:24
URL: http://laxforsens.mine.nu
Postat av: Gunilla

Har helt glömt bort att gratta även här. förlåt Nessa är så otroligt vacker på denna bild. Marie är verkligen otroligt duktig. :)



Grattis till att Nessa har hamnat på förstasidan! :D kram

2011-09-11 @ 13:11:31
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Marie

Tack, roligt att Nessa vann och att hon och jag

lyckades med några riktigt fina bilder av henne.



Hon har verkligen blommat ut och roligast av allt är att hon och Liris verkar ha så roligt tillsammans. Det är mycket lek och skoj dem emellan vilket jag inte kunde föreställa mig under det halvåret jag träffade Nessa hemma hos er Kicki. Men det var nog osämjan i kattfamiljen som gjorde att hon var allt annat än lekfull då.



Nu längtar vi efter vår vita drottning, och det blir så skönt att hon kommer hem igen imorgon. :) Sen håller vi tummar och tår att det har blivit bebbar denna gång :)

kram

2011-09-14 @ 18:46:12
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0