Rapport från helgen i Bollnäs!

Lördagen började lite kaotiskt... kom iväg i bra tid klockan tio över fem och det kändes lugnt då det är ca 2,5 timme att köra bara och incheckningen var 7-8.30. När vi kommit till Kvissleby 2 mil söder om stan upptäckte jag att burskynket som jag hängt så fint på en galge i hallen fortfarande hängde där. Det var bara att vända, men eftersom vi bara åkt en dryg kvart tänkte jag att vi fortfarande hade gott om tid. Strax före Söderhamn skulle jag kolla på GPS:en hur långt det var tills vi skulle ta av, så såg jag att min telefon var död.

Hurra, där satt jag och hade ingen aning om var vi skulle förutom att det var Ishallen i Bollnäs. Tänkte att det går nog bra för Bollnäs lär ju inte vara så stort, men väl där så insåg jag att det var ett ganska stort centrum och flera olika vägar att välja mellan därifrån, och ishallen skulle ligga någon km utanför - men åt vilket håll??  Kollade bekräftelsen och vad hittade jag där? Jo, gps koordinaterna! Satte in mitt sim kort i Mayas mobil som hon som tur var hade med sig, för jag tänkte ringa och fråga någon var jag skulle köra. Men då hade jag lagt alla mina kontaker i mobilen och inte på sim-kortet så jag hade inte ett enda telefonnummer med mig heller.

Ja, vad gör man strax före klockan åtta en lördag morgon i Bollnäs? Åkte omkring i centrum och hittade till slut en karl som höll på att öppna sin korvkiosk, som var snäll nog att lotsa oss åt vilket håll vi skulle, så strax innan inchekningen stängde svängde vi in på parkeringen! En aning stressade eftersom jag hatar att vara ute i sista stund!

Veterinärinchekningen gick snabbt och smidigt (inte ett morr) och vi installerade oss (Cecina) i buren. Såg att vi hade konkurrens av en jättefin hona, så det blev ju lite pirrigt men samtidigt är det ju lite roligt med konkurrens också, och det var ju inget cert det handlade om utan bara en eventuell EX1:a. Cecina var stencool i buren och brydde sig inte alls, och jag gick omkring med henne lite och hon var mycket lugnare än i Umeå. Men väl hos domaren var hon givetvis tvungen att börja morra och grymta. Men domaren Maud verkade faktiskt lite förälskad i henne och gav henne en jättefin bedömning <3 Trots att Cecina morrade så var hon inte tvär hela tiden på domarbordet, utan hon varvade morren med lite lek också. Hur som helst så vann Cecina och fick EX1. Sen blev det BIV (Bäst i Variant) och då sa Maud att hon inte riktigt kunde släppa Cecina, så hon vann BIV:en och skulle tillbaka för nomineringen, men där åkte hon ut mot en jättefin Ragdoll-kille som dessutom blev BIS (Best in Show).

Efteråt gick vi till vandrarhemmet som låg alldeles intill utställningen så det var superbra =) Lotta och Gino kom och vi åkte in till Bollnäs och åt pizza. Sen hade Lotta med sig vitt vin, jordgubbar, färsk ananas och choklad som hon smälte och vi dippade och mumsade på kvällen och hade jättemysigt. Tack snälla Lotta, både för godsakerna och det som alltid trevliga sällskapet! 

Söndagen sedan, ja det var väl ungefär likadant men färre katter. Ingen konkurrens om EX1 och för få katter för BIV, men en jättebra bedömning även här. Cecina kom tvåa i nomineringen igen och fick även denna dagen kommentaren att hon var för knorrig för en panel, och en MCO tjej som Cecina vunnit över på lördagen fick gå vidare. Cecina morrade mer hos domaren på söndagen men var lugnare i övrigt, men fick ändå omdömet "fint temperament". Gino tog sitt sista Sverige-cert och måste nu till Norge för att kunna bli IC, och han blev Nominerad till panelen på söndagen - grattis fina pojken <3

På vägen hem åkte vi via Enånger och svängde förbi och hälsade på Cecinas syster Olona. Jätteskoj att få se henne och att få se hur hon bor, och hon har verkligen utvecklats till en vacker ung dam <3 

Här kommer en bildkavalkad av helgen:

Så här coolt låg Cecina gärna under utställningsdagarna (hon hade sele på sig så hon kunde inte smita)


Maya och Cecina visar upp BIV tavlan vi fick.


Tog en promenad i gröngräset efteråt - lite läskigt tyckte Cecina då det var både en stor hund och en hage med hästar intill.


Skönt att vara "hemma" på rummet.


Trevlig lördag kväll. Givetvis var Cecina tvungen att inta korgen Lotta hade med sig. 


Här kan jag ligga verkar Cecina tycka.


Fina Gino i buren med sin NOM tavla och CACIB kokard.


Vackra Olona har blivit en riktig skönhet


Cecina verkar tycka det är skönt att det är över för denna gången.




Kommentarer
Postat av: Marie

Härligt avslut på en utställningsresa som började så kaotisk!



Ni verkar ha haft en toppenhelg! Och vilken jättefin bild på dig och Lotta :)

Stort grattis till Gino och Lotta också :)



Och vad roligt för dig att träffa Olona, hon är helt otroligt vacker! :)



Kramis

2011-05-25 @ 09:50:54
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Anna-Lena

Skönt att det ordnade sig till sist och att ni hann till incheckningen då det gick så bra på utställningen.

Grattis både till Cecina och till Gino!

Kram Anna-Lena

2011-05-25 @ 22:01:57
Postat av: Ingrid N.

Vilken äventyrlig resa, men utställningen gick ju bra. GRATTIS till fina resultat med Cecina men kul även med Gino. Olona är fin som sina syskon.

Kurriga hälsningar från Ingrid.

2011-05-27 @ 17:34:18
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Oj så mycket strul det blev för er. Skönt det ändå ordnade upp sig och grattis till bra resultat! :D kram

2011-05-28 @ 22:33:53
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0