Alla kattungarna utflugna!

I torsdags tog jag tåget ner till Stockholm med Aurora och Bellona! Vi blev mötta på centralen av två fantastiskt lyckliga tjejer (ja, nya matte Annika och husse Anders var också med). Nelly och Thea som Aurora/Tuss nu bor hos kom springande i 180 knyck över perrongen då de såg oss. Gissar att det inte var mig de sprang för att möta i första hand ;-D

Kvällen hos dem gick hur bra som helst och Aurora och Bellona lekte med tjejerna till sena kvällen. Natten var lugn och på morgonen innan skolan var det lek och bus igen.

Här är Nelly, Thea och Aurora


Ser lite drömmande ut tror jag....


På fredag var jag till frisören på förmiddagen och då jag kom hem så hittade jag tjejerna i denna sköna sovstil <3 Inte det minsta bekymrade över ny miljö och att de lämnat Moira och Cecina!


Nelly och Thea kom hem från skolan, och jag och Bellona tog sedan tunnelbanan in till stan för att träffa Lotta som är Bellonas nya matte. Lite läskigt var det att åka tunnelbana, men när vi kommit in på caféet där vi träffades var allt okej igen. Bellona var lite nyfiken på var hon kommit tror jag, och här fick äntligen Lotta träffa sin Bellona <3 Jag tror det var kärlek vid första ögonkastet!


Jag har redan fått rapporter och det har gått hur bra som helst. Familjen verkar ha fallit för henne och hon för dem! Här är några bilder som jag fått! Tack snälla Lotta med familj för bilder och rapporter, och jag är övertygad om att hon kommer att få ett underbart hem hos er!!!

Lillmatte Amanda och Bellona


Bellona i närbild


Hm, måste smaka var jag hamnat någonstans...


Lillhusse Hampus och Bellona verkar trivas bra ihop


Moira har varit lite sökande, och ropar ibland efter dem men det är tydligen redan bättre än i torsdags då vi åkte, så hon har nog snart släppt dem. Cecina är kontaktsökande och båda katterna är lite rastlösa så vi ägnar dem lite extra tid nu så de ska komma in i vardagen igen!

Kommentarer
Postat av: Marinettes

Skönt att kattungarna har kommit till sina nya familjer men det blir tomt hemma, eller hur???

Om några veckor kommer "kattungeabstinensen" och längtan efter nya.

Kram!

Postat av: Lotta

Åh vad det lyser kärlek och stolthet om de nya små och stora mattarna/hussarna! Vet ju själv vilken lycka det är när äntligen dagen D är inne och lillmissen flyttar in!

Önskar dem alla många långa lyckliga år tillsammans!



kram

Postat av: Gunilla, S*Deltas

Håller med Lotta, det lyser verkligen kärlek och stolthet när nya mattarna/hussarna ser på deras fina skatter. Underbara bilder men jag förstår hur tomt det är hemma nu. kram

2011-05-15 @ 20:49:10
URL: http://www.deltaskatter.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0