Björns andra kull och så en hälsning från Caelus!

Har blivit lite dåligt med inlägg nu, men jag får väl skylla på att det är sommar och att det inte händer så mycket i katteriet just nu. Det är ju annorlunda då man har kattungar hemma, för då händer det så klart massor varje dag ;-)

Eftersom vi har två stora kombi bilar som drar massor i bensin så bestämde vi att vi skulle byta ut den ena mot en mindre som är billigare att köra. Barnen är så pass stora nu, så det är inte riktigt försvarbart att ha två så stora bilar längre. Därför så blev det en tur ner till Stockholm i tisdags eftersom jag hittade en liten Renault Clio där som verkade passa oss att ha som andra-bil. Tog tåget ner på morgonen och köpte bilen, och passade samtidigt på att hälsa på Elisabeth och Stewe i Gävle på vägen tillbaka. Elisabeth (S*Lubov Sibiri) är matte åt Duvan som är mamma åt min foderkatt Björns (Ryzhkos) andra kull. Hade hittills bara sett dem på bild, men nu fick jag äntligen träffa dem på riktigt, och OJ vilka underbara små godingar <3 De fyllde 7 veckor dagen till ära och det busades friskt kan jag säga =) Tack snälla Elisabeth för att jag fick våldgästa!! Trevligt som alltid, jättegod soppa blev jag bjuden på och massor med kattungemys så klart!

Här är bilder på gänget som alltså är halvsyskon med min senaste kull.

Alona, enda tjejen och charmig till tusen:


Drozd, en riktig liten spjuver och tyngst i kullen:


Solovey, en riktig snygging och charmör han med:


och till sist, min favorit bland killarna Voran (Korpen) som är så läcker <3


Fick även en trevlig hälsning från Caelus i förra kullen som nu bor i Piteå. Han har det jättebra och växer så det knakar. Kullen är nu 5 månader och här är några nya bilder på honom. Tack Valentina för dessa, och att du håller oss uppdaterade om hur ni har det ;-)








Kommentarer
Postat av: Lena

Men åh så fina bilder på Elisabeths kattungar..

Jag gottar mig lite extra över fotot på en av dem förstås, men önskar att jag fått vara där och sett dem live.



Vilken fining Caelus är då.. Och norrlänning dessutom. Kanske nån man ska hälsa på då man besöker Piteå?



Grattis till nya bilen.. jag har en älskad Renault Clio och den är perfekt som andra bil och går som ett spjut och rymmer oanade mängder med kattmat och kattsand om det skulle behövas =)..



Ha en skön sommar önskar

Lena och sibbarna i Kåge

2011-07-14 @ 11:44:58
URL: http://www.miramilaia.se
Postat av: Ingrid N.

Härliga bilder. Skönt att få se och följa de små sötnosarna även när de växer upp.

Ingrid.

2011-07-16 @ 12:28:54
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com
Postat av: Marie

Åh vilka sötnosar, ljuvliga alla fyra!! Synd att jag missade resan ner hade varit roligt att se dem.



Vackra Caelus, så stilig kille. Vad stor han blivit!



Kramis & nosgos

Marie & "tisse missarna" i vitt



2011-07-17 @ 11:18:25
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Elin

Härliga färger de alla har!

Sv: Det är Freja (det ser man på hennes bakben där hon är lite röd) Kram

2011-07-19 @ 21:02:29
URL: http://utgardkattens.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Caelus är ju stilig som få :-)

De andra små raringarna är söta som socker!

Skulle vilja ha en kompis till Sera men husse gillar inte den tanken :-(

Tror inte Sera skulle uppskatta det heller , faktiskt ;-)

Tusen tack för tipset om pensionatet, nu kan hönsmatte sova lugnt!

Kram Anna-Lena, Johanna och Sera.

2011-07-21 @ 11:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0