2 veckor kvar och lugnet har lagt sig!

Jag hade tänkt lägga ut en massa fina bilder från utställningen som jag fått från olika håll, men tycker det är lika bra att länka till sidorna där de redan ligger ute. Marie fotade massor (ska inte avslöja hur många bilder du tog Marie ;-) men både bilder och film kan ni se på Nessis sida. Sen fotade även Ingrid en massa och bilder och länk till hennes fotalbum finns på Isrosens blogg. Det finns också bilder på Seras och Isonzos bloggar =) Tur det finns folk som är duktiga med kameran då jag själv inte hinner med!  

Men en bild på den fina pokal, som Nessas kattungar kammade hem åt henne då hon blev bästa avelshona, kan jag i alla fall lägga ut:



Nu är det lite lugnt och skönt här efter diverse olika aktiviteter och utställningen mm. Skönt att varva ner lite nu innan Moira ska föda, och idag är det två veckor kvar tills beräknad födsel. Moira är kontaktsökande och sover mycket och i går då hon låg i mitt knä kände jag fosterrörelser <3 Det är så mysigt, och det är egentligen först då man inser att det bor någon där inne! Hon har gått upp nästan 900 gram och gissningen är fortfarande 2 ungar.

Här är ett par bilder på den blivande modern. Ögonfärgen gör sig verkligen rättvisa då man fotar utan blixt:





Cecina den lilla busungen väger nu 2 kilo och härjar som aldrig förr. Moira blir mer och mer van vid hennes framtåg, men kommer Cecina i attack för mycket så anser moster att nu får det vara nog.

Här är en bildbombning på henne från i dag med blandad fotokvalitét: (inser att jag kanske skulle ha kammat henne på bröstet innan jag tog fram kameran ;-) )











 

Kommentarer
Postat av: Marie

Jättefina bilder på lilla blå, som inte är så liten längre. Ska väga lillbusan sen, men jag måste vänta tills hon är trött. Just nu leker mamma och hon hej vilt runt här, så det är ingen mening att ens försöka sig på en vägning :D



Tänk att det är bara två veckor kvar tills vi vet vad som gömmer sig i Moiras mage. Det är SÅ spännande!! :) Väntar täta rapporter och om vi får kommer vi och gosar kattunge när det passar sig :)



Ha en mysig helg

Kramar & kurr från oss alla.



2011-01-29 @ 12:15:49
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingrid N.

Vacker pokal, skall väl bli fler framöver?

Även dags att väga Po Cecinas bror.

Ingrid.

2011-01-30 @ 10:43:05
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com
Postat av: Marinettes

Så roligt för er att få kattungar igen. Jag tycker bilderna på Cecina är jättefina, hon är så vacker den lilla damen.

Postat av: Marie

Såg inte det dus skrivit om bildantalet förrän nu... visslar Nej vi ska inte prata om hur många bilder jag tog under utställningshelgen :)



Kram

2011-01-31 @ 16:50:27
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0