Extramamman Cecina

Cecina blir mer och mer intresserad av kattungarna, och sedan igår besöker hon ganska ofta bolådan också då Moira inte är där! Hon tvättar och fejar, men blir ibland lite hårdhänt och biter i dem så jag törs inte låta henne vara där när jag inte är med och håller koll. Hon är absolut inte aggresiv, men det verkar som hon blir så till sig över att vara med dem så hon inte riktigt kan kontrollera sig, och jag vill för allt i världen inte att hon ska skada dem. Därför kommer jag att ha dörren till sovrummet stängd så länge de är så små då vi inte är hemma!

Men nog är det sött alltid:






Kommentarer
Postat av: Margita

Det är ju så pluttenuttigt så man dånar! ;)

Jag känner igen det beteendet. Det var likadant här med min kull. Extramamman Agnes slickade och slickade så jag trodde hon skulle slicka sönder dem! ;) Men hon tappade intresset efter nån vecka.

2011-02-20 @ 17:59:16
URL: http://sengas.bloggplatsen.se
Postat av: Marie

Men ojdå vad hon gosar med de små. Hoppas hon tappar intresset snart, för det kan ju bli lite för mycket av det goda också. Men jättesöta bilder på de små och fina Cecina♥♥♥♥

Kramis

2011-02-20 @ 18:43:28
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Lotta

Åhh vad gulligt! Vad duktig hon är att sköta bebisar fast hon inte är så stor själv heller! Det är fantastiskt att instinkterna finns där.

Kommer att tänka på när vi hade kycklingar när jag var liten och vår stora rotweilerhane vände på dem och tvättade dem i rumpan precis som om det varit hans bebisar! De var så små att han lätt hade kunnat råka svälja dem, men han var så otroligt försiktig! Det var riktigt rörande att se och det tycker jag att det är att se Cecina ta hand om Moiras bebbar också! Hon kommer nog bli en fantastisk mamma när den dagen kommer!



kram kram

Postat av: Lotta

Mitt hjärta smälter!

2011-02-21 @ 09:29:15
URL: http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se/
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Men så himla charmigt o gulligt! <3 Underbara bilder och sista bilden är så fin, så fin. kram

2011-02-21 @ 12:18:43
URL: http://www.deltaskatter.nu
Postat av: Ingrid N.

Härligt att ha reservmamma och att Moira acepterar det.

Kurrr Ingrid.

2011-02-21 @ 19:08:02
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

Åhh så sött <3

Här hemma har Sera fått ett helt gäng leksakskatter som hon tvättar så jag tror de kommer att bli pälslösa :-)

Kram Anna-Lena

2011-02-22 @ 00:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0