Kattungeplaner inför hösten =)

Tre inlägg på samma dag!! Måste väl vara världsrekord då det gäller mig ;-D Men det har ju hänt en del spännande saker nu på sistone och då vill jag så klart dela med mig!

Efter att Nessa HCM testats i går med fin-fint hjärta blev det alltså bestämt att vi kör vidare på våra planer inför hösten! Nessa har friat till en kille som vi träffade redan hemma hos hans uppfödare S*Zjillas förra sommaren då han var kattunge, och vi hälsade på Mattina ur vår dygnskull. 

Den unge "mannen" i fråga heter S*Zjillas Boromir, men kallas idag för Boris och är nu 15 månader och bor hos Pär i Valbo! Vi var och hälsade på igår och både jag och Marie blev väldigt glada över vad vi såg, och tror det kommer att bli otroligt fina kattungar =) Boris är en stor och kraftig kille och det passar utmärkt till Nessa som inte är en så stor hona.  

Nu hoppas vi att Nessa ska börja löpa inom kort, och att tycke kommer att uppstå mellan dessa två snyggingar <3

Här kan ni se stamtavlan på de planerade kattungarna!

Eftersom jag hade med mig Nessas fodervärd Marie/Nessis, som är så duktig att fota så använder jag (med tillstånd) bilder som hon har tagit! Fler bilder kommer att läggas ut på hemsidan, bara jag får tid att uppdatera den!



Boris blir beundrad av blivande "svärmor" (d.v.s. mig) och får klart godkänt =)


Han ligger tydligen ofta så här och poserar


I helfigur ute i rasthagen


Det ska bli jättespännande att se vad det blir av dessa planer, och jag tror Marie är väldigt laddad inför detta! Det blir första gången jag får en kull utanför mitt eget hem, men jag kan inte känna mig mer avslappnad än jag gör över att lämna över en del till Marie med familj. Denna kullen kommer att växa i Bergeforsen utanför Sundsvall och när kattungarna flyttat kommer Nessa att övergå till familjen Holmberg! 



     

Kommentarer
Postat av: Matilda

Oj vilka fina bilder på snyggingen Boris!! Ok om jag knycker någon o lägger på min blogg? Han e ju stolt far till "mina" småmissar =)



Håller tummarna för att allt går som planerat med Nessa & Boris! Kommer bli en kanon-kull!



Kram Matilda

2011-08-11 @ 23:02:35
URL: http://utgårdkattens.blogg.se/
Postat av: Lotta Liljeström

Vilket vacker par, Boris och Nessa!

Nessa strålar verkligen! Är superfin! Hoppas hon löper enligt planerna. Ska bli kul att få följa en till Lince-kull. Perfekt med två duktiga fotografer och bloggare till kullen!



kram

Postat av: Lena

Men oh vilken snygging Nessa ska få

träffa i höst. Det blir säkert jättefina

småmissar med sån stilig pappa och vacker mamma.



Och det är klart att de får det bra hos Marie.

Jag håller tummarna så det

blir massor av småmissar jag kan njuta av via min dator under vintern.



Lycka till med planerna.



Kram Lena och sibbarna från S*Mira Milaia i Kåge

2011-08-11 @ 23:11:18
URL: http://www.miramilaia.se
Postat av: Marie

Ja oj oj oj vad spännande det här är :) Vi (läs jag och sönerna) hoppar runt av glädje här hemma. Känns helt fantastiskt och helt overkligt också. Men det ska bli helt fantastiskt roligt att få rå om en kull kattungar igen.



Jo Lotta och Lena, lär väl bli en ganska väldokumenterad kull det här ;) Två mattar som är galen i att fotografera :)



Kram



Ps. Matilda, har svarat dig i er blogg ang ©Nessis-bilderna på Boris :)

2011-08-12 @ 10:19:01
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Lotta

Vad snygg han är, lycka till med dina planer.

2011-08-12 @ 10:23:44
URL: http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingrid N.

Lycka till med planerna. Väntar på kommande rapporter.

Ingrid.

2011-08-12 @ 20:05:57
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com
Postat av: Therese

Boris, vilken snygging!! Nessa kommer nog bli totalt förälskad i honom :)

2011-08-15 @ 10:17:09
URL: http://www.fernlunda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0