Nu till utställningen i helgen

Alltid jätteskoj att åka iväg och träffa en massa andra katt-tokiga människor! Även om jag är jättetrött idag, och det inte har blivit så mycket sömn så är det så roligt med ett litet avbrott i vardagen.

Cecina var tyvärr väldigt spänd, och morrade på domarbordet och tyckte inte det var någon bra idé att någon vilt främmande skulle hålla på klämma och känna på henne! Men jag hoppas att lite träning kommer att hjälpa, för redan på söndagen efter bedömningen var hon betydligt mer avslappnad och jag kunde bära omkring på henne i lokalen utan att hon fick panik, och hon låg helt avslappnat i mitt knä utanför den trygga buren. Nu är det Bollnäs i maj, så jag hoppas hon minns lite av träningen denna helgen då.

Reslutaten då? Cecina och Liris fick båda två EX1 bägge dagarna, och bedömningarna var jättefina på tjejerna!!! Po pojken lyckades dessutom på lördagen kamma hem både BIV och NOM, och han var hur cool som helst och skötte sig exemplariskt <3 Även Gino som var där blev NOM på lördagen, och som uppfödare till så fina killar blir man ju stolt så man nästan spricker ;-) Grattis Ingrid och Lotta!! Kan även tillägga att Ginos kullsyster Mattina blev Champion och Nominerades även hon på lördagen, fast på en utställning i Stockholm - grattis Eva!!

Susanne från Laxforsen hade med sig Isa och Orianna, som båda går mot GIC. Bägge tjejerna tog sina cert, och Orianna blev BIV och NOM på söndagen =) Grattis Susanne... (hi hi, utställningsfreak som du är förstår jag hur viktigt det var *skrattar ironiskt*)

Så till några bilder

Liris hos Kristiina för bedömning


Liris och matte Marie ser nöjda ut


Po på domarbordet - morfar Kasian upp i dagen


Po och en stolt matte Ingrid med BIV kokarden


Orianna hos domaren


...och även Isa


Gino bedöms och beröms hos Kristiina
 

Silverprinsen som fyllde 1 år på söndagen


Har tyvärr ingen bild själv på Cecina då hon var uppe hos domaren, men här är i alla fall ett par bilder på henne i sin rosa bur där hon trivdes riktigt bra!
 





Hoppas att få lite fler bilder så småningom från Cecinas bedömning!!


Kommentarer
Postat av: Carina

Grattis till fina bedöningar o priser på dina fina sibbar.Och tack för besöket i Fredags det var trevligt.

2011-04-12 @ 13:32:32
URL: http://www.fairlines .net
Postat av: Marie

Jättefina bilder du tagit! Gissar på att jag var lite nöjdare än Liris var ;)



Helt underbara bilder på Cecina i buren också. Hon charmade ju alla som gick förbi med sin avslappnade stil.

Kram

2011-04-12 @ 19:58:04
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Marie

Jättefina bilder du tagit! Gissar på att jag var lite nöjdare än Liris var ;)



Helt underbara bilder på Cecina i buren också. Hon charmade ju alla som gick förbi med sin avslappnade

stil.



Tack till Carina också som tog emot oss. Och så fick vi chans att gosa med de ljuvliga små röda tjejerna!! som vi tycket oss se. Grattis till de röda prinsessorna. ♥♥♥



Kram

2011-04-12 @ 20:00:16
URL: http://nessis.bloggplatsen.se/
Postat av: Ingrid N

Oj Jag var visst för trött efter utställningen så jag har inte sett dom fina bilderna förän nu. Tack för Gratulationen till fina och duktiga Po. Han måste haft en trygg "barndom". Även dom andra Lince-katterna skötte sig ju bra. Det är inte så lätt med alla domare som skall peta och lyfta.

Ingrid.

2011-04-15 @ 22:37:23
URL: http://isrosens-bilder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0