Mmmmm mat!

Mattina var som jag skrev i går den första att komma på att man kan smaka på maten som serveras på fatet, men i går kväll då jag provade servera lite kokt fisk kom även Notte på det där med mat!

Skrattade gott åt honom då han insåg vad gott det var och han buffade undan stackars Mattina och ställde sig mitt i fatet för att kunna roffa åt sig allting själv! Killen som redan är störst ökade nästan 30 gram det sista dygnet så han tycker väl mammas mat börjar bli lite väl fjuttigt för honom nu!

De andra två tycker det är smaskigt då de får lite i munnen, men har ännu inte insett att man kan äta själv men de är ju inte ens fyra veckor ännu så det kommer. Tycker ändå det är bra att börja vänja dem tidigt vid lite smaker även om det bara blir en liten droppe per dag de får i sig, och Moira har ju ännu så bra med mat så huvudfödan kommer de fortsätta få i sig via henne ett bra tag till.

Här är Notte mitt i maten =)


Mattina har börjat klättra och har även själv kravlat sig över kanten till bolådan. Här nedan är ett par bilder på henne då hon försöker forcera kojan de brukar vara i - både utifrån och inifrån =)

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0