Läskiga små kryp anser Nessa!

De andra katterna har fortfarande inte vant sig vid kattungarna, och både Nessa och Lotus tycker de är fula och äckliga! Lotus morrar och Nessa fräser, men ändå är de - eller framför allt Nessa ändå lite nyfikna på dem.

I går kväll så bestämde Nessa att hon skulle proväta lite av kattungarnas mat inne i köket, och trotsade faran och mumsade under visst grymtande samtidigt. Mattina tyckte tanten var spännande och gick fram för att kolla in henne, men då ansåg Nessa att hon var nog närgången och fräste till åt Mattina som knep ihop ögnen för att inte synas och sedan stack Nessa ut därifrån som en blixt! Nåja, det var ett steg i rätt riktning i alla fall!

Det skulle inte förvåna mig om de alla blir goda vänner ungefär en vecka innan kattungarna ska flytta!

Mattina nyfiken:


...oops - upptäckt av Nessa, bäst att blunda för att inte synas:


Nu äter alla kattungarna bra med riktig mat. Minstingen Sera upptäckte i förrgår att det var jättegott med mat som hon tidigare varit skeptisk till och har ökat 73 gram på två dygn!! Alla mumsar torrmat för fullt utom Notte (vad jag sett i alla fall) men honom oroar jag mig inte så mycket för eftersom han är störst och har en rumpa stor som en fotboll, så jag misstänker att han ändå knaprar i sig torrfoder då jag inte ser på ;-)

Men nog är det fortfarande mysigast att tutta på mamma även om det börjar bli trångt nu:
 

 

Kommentarer
Postat av: sofia

Naww söt Mattina!!

2010-05-27 @ 10:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0