Rapporter från de nya hemmen =)

Jag måste få säga att jag verkligen lyckats "uppfostra" mina kattungeköpare bra ;-D Eller så har de redan genomskådat hur höns-mattig jag är över mina små pälsbollar så de inser att de måste lämna rapport om hur det går i deras nya hem, eftersom jag kanske skulle åka och kattnappa tillbaka dem annars!! 

Oavsett vilket, så är jag så lycklig över att alla tre kissarna som flyttat redan anpassat sig toppenbra i sina nya hem, och ingen av dem har varit det minsta skygg eller orolig då de tågade in i sina nya hus. Jag har redan fått både bilder och telefonsamtal där jag fått veta hur bra det går. Det värmer verkligen i hjärtat, och det är så roligt att höra hur sociala och trygga de är!

Sera sover sött i famnen på lillmatte då hon sitter vid datorn (bilden är lite suddig eftersom jag plockade den ur mobilen):
  

Notte turas om att gosa med båda sina små-hussar:
 



... vi får inte heller glömma stor-husse - undrar vem som myser mest?:


Notte hjälper gärna matte med städningen. Man måste ju göra rätt för kattmaten som slukas i stora lass:


Gino har också hunnit installera sig. Här är han ute med lill-husse:


Bekantar sig med nya kompisen Flippen som håller sig lite på avstånd:


En vacker Gino i gröngräset:


Nu är det läggdags och i morgon ska jag hämta Eva som blir Mattinas nya matte vid tåget! Mattina som visar tydligt att hon börjar bli klar med mamma Moira, och hellre väljer att vara med oss människor i stället då hon inte längre har några syskon att leka med. Moira letar upp henne ibland och ger henne en tvätt eller tillrättavisning men verkar inte heller vara så engagerad längre, så det märks tydligt att detta är rätt ålder för en kattunge att bryta från sin mamma. Det är nog bara vi människor som upplever det som sorgligt och jobbigt ;-)

Kommentarer
Postat av: Linda Öhlin

Måste säga Grattis igen Kicki till en första toppenkull... Så otroligt fina och rastypiska kattungar på alla plan! Grattis

2010-07-07 @ 17:54:05
URL: http://www.smokymountain.se
Postat av: Kicki

Tack Linda!! Lite partisk är jag ju, men jag tycker också att hela kullen varit otroligt lyckad ;-D Det ska bli så spännande att höra vad de får för bedömning när de ska ställas ut i Gävle i augusti. Visst träffas vi då? Vill se vackra Kita igen =)

Kram Kicki

2010-07-08 @ 10:25:13
URL: http://lince.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0