Mitt nya Freedom hair

Som jag berättade om i inlägget från 29 oktober så har jag sedan ett drygt år tillbaka drabbats av sjukdomen Alopecia Universalis. Ni kan läsa mer om vad det är på Alopeciförbundets hemsida.  Hur som helst har detta första året varit fruktansvärt jobbigt men nu börjar jag kunna känna att livet är på väg tillbaka till det normala.

Då jag inte fick någon hjälp här i stan och trodde att de hemska obekväma, kliande peruker som fanns att få tag på här var enda möjligheten kändes det ganska hopplöst. Men min man sa en dag - det måste väl finnas någonting bättre!! Då satte jag mig och googlade och vips hade jag hittat en annan lösning. Jag åkte ner till Skåne i oktober och beställde denna nya Freedom Hair peruk från Nya Zeeland, och nu har den äntligen kommit!! För 3 veckor sedan var jag till Stockholm och fick den inklippt och skillnaden mot den gamla är som natt och dag ;-)

Denna är gjord på äkta skandinaviskt obehandlat hår och sitter där den ska. Jag skulle kunna (om jag var vig nog) stå på händer utan att den föll av. Jag kan åka på badhuset och träna i den och göra allt jag vill utan att behöva vara rädd att den åker av. Dessutom är den inte alls lika varm som de andra, och eftersom den är helt slät på insidan kliar den inte heller!! Jag trodde till och med att jag glömt sätta på mig håret då jag var och handlade häromdagen eftersom jag inte märkte att jag hade den på mig! Dessutom går den att forma, sätta upp och fixa med precis som mitt vanliga hår.   

På tisdag har jag bokat tid för att pigmentera (typ tatuera) in ögonbryn och eyeliner också, så jag ska slippa måla dit ögonen så fort jag kliver ur sängen! Det lär ju kännas, men förhoppningsvis blir det bra och det bör sitta kvar i några år i alla fall.

Maya tog några foton på mig och Moira i går i mitt nya hår:
   


 

Kommentarer
Postat av: Gunilla, S*Deltas

Vad kul att du har skaffat blogg, kanske bara jag som är sen på att upptäcka det? Peruken ser jättefin och naturlig ut. Skönt att det löste sig för dig. :D

2010-02-25 @ 22:30:29
URL: http://deltassibiriskakatter.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jättefin är du i håret! Ser väldigt naturligt och fräscht ut!

Jag har mycket i skolan så har inte kunnat engagera mig något i allting runt katterna även om jag velat. Hoppas att det blir lugnare nu då min utbildning slutar i sommar så man kan aktivera sig igen, är ju så roligt på träffarna=)

Ha det bra så hörs vi!

2010-03-05 @ 12:00:37
Postat av: Stina

Hej! Vad kostar perukerna? DEn är verkligen toppenfin.

Mvh Stina

2010-03-15 @ 14:26:46
Postat av: Kicki

Hej Stina!

Den kostar runt 20.000:- beroende på hur lång du vill ha den! Kul att du tycker den är fin ;-)

//Kicki

2010-03-15 @ 20:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0