Kattfronten då?

Här har det också hänt en hel del! Efter massor med funderingar hit och dit bestämde jag mig för att egentligen spelar det inte någon roll vilken av mina tjejer som får träffa Harald. Stamtavlan är i stort sett densamma, och med tanke på att Moira faktiskt är äldre så blev det ganska logiskt att funderingarna på att byta tjej dök upp.

Nessa hade fått ett försök hos Harald och hon löpte även då vi var på semester, men då passade det inte att åka dit och prova igen. Moira började löpa då vi varit hemma två veckor så jag tänkte att hon kunde få en chans hon med. Först var hon morrig och fräsig och tyckte inte alls att Harald var särskilt kul att få träffa, men han var en gentleman som höll sig på sin kant och sjöng och uppvaktade henne tåligt, och efter två dagar fick de minsann till det ;-) Roseanne som är Haralds matte såg och hörde ett antal lyckade parningar, så nu återstår 3 veckors väntan för att se om det verkar bli något reslutat för de två <3<3

Nu har Moira slutat löpa och varit hemma ett par dagar. Här sitter hon i solen på köksbordet och kikar:
  

Nessa då? Ja, tanken var att den tjej som inte träffade Harald skulle få chansen i höst att träffa den nya avelshane som jag och Susanne skulle köpa. Men planer verkar sällan bli som man tänkt sig då det gäller levande djur, så tyvärr blev det inget köp av honom =( Därför har jag nu börjat se mig om efter en ny kille åt Nessa. Om allting vill sig och klaffar så har jag förhoppningsvis en riktigt intressant kille på gång. En kille som jag faktiskt friade till från Nessa då hans mamma och pappa inte ens hade träffats ännu, men då var planerna för honom redan gjorda. Men som sagt, planer verkar vara föränderliga, så nu hoppas jag att det kan bli en dejt för Nessa med honom någon gång under sommaren. Men mer om detta senare.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0