Moderskärlek <3

Det är så underbart att se hur Moira pysslar och tar hand om de små! De är nu 2 dygn och har alla gått upp bra i vikt - killarna har ökat mycket hela tiden och även Mattina har gått upp bra men Sera stannade av lite det första dygnet och det tog ända tills i natt innan hon började gå upp även hon, men nu väger hon 119 gram, jämfört med födelsevikten på 108.

Kl 4 i morse bestämde sig Moira för att flytta! Först tog hon Sera och skulle in i Mayas rum under sängen till samma ställe där hon även gömde sig i fredags innan födseln. Som tur var hann jag stoppa henne och stänga dörren in till Maya till Moiras stora förtret. Då bestämde hon sig för att flytta dem till min säng under mitt täcke där jag låg med knäna uppböjda. Dumma matte tyckte att även detta ställe var olämpligt, trots att Moira som är så mattekär tyckte det var ett toppenställe att bo på. Till slut kompromissade vi och jag tog bort understa lådan ur byrån i sovrummet, så nu ligger hon där med sina barn och är nöjd =)

Här är Moira och Sera som ligger och sover tillsammans - visst är det vackert?
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Å, vad härligt det ser ut! Det bara lyser moderslycka från vackra Moira.

2010-04-12 @ 20:19:35
URL: http://kattungar.monicap.se
Postat av: Camilla

Vad ljuvliga de är, de ska verkligen välja boende. Vår lillkisse vi har nu, Tussa, är född i en kalsonglåda. Mamma vägrade flytta mer än en garderob bort fast hon inte alls skulle vara i det rummet med sina barn.

Det är så kul att följa kattungar, och kattmammorna.

2010-04-12 @ 23:37:04
Postat av: Kicki

Ja, Monica - Moira är verkligen en supermamma och njuter med sina små.

Camilla - Visst är det så att de bestämmer själva ;-) Vi är ju trots allt bara deras "betjänter"!

2010-04-13 @ 08:05:05
URL: http://lince.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0